Fr

BRANDS

Aldi lanceert herpositionering als smart discounter

Donderdag 6 Januari 2022

Aldi lanceert herpositionering als smart discounter

"Aldi, altijd slim', aldus de gloednieuwe slogan van de retailketen. Die is het resultaat van een strategische oefening van acht maanden rond de herpositionering van het merk die gevoerd werd door Serviceplan dat sinds de lente instaat voor het budget en moet diens imago als smart discounter duidelijker aftekenen tegenover de concurrentie.

“Centraal daarin staat het idee van eenvoudig en slim winkelen en dit maken we kenbaar gedurende het hele jaar”, aldus de retailer. Dat zal hij doen aan de hand van “52 waarheden” die verder gaan dan alleen het traditionele prijsargument. Zo staat week een bijvoorbeeld in het teken van nabijheid en het feit dat er altijd een winkel in de buurt is en zal later ook de kwaliteit van de producten in de kijker worden gezet.

Ook de huisstijl werd in een nieuw jasje gestoken, maar aan het herkenbare logo werd niet geraakt.

Archief / BRANDS