Fr

BRANDS

Zalando volop 'client-centric'

Maandag 9 September 2024

Zalando volop 'client-centric'

Voor zijn herfst-wintercampagne die zich afvraagt ‘What Do I Wear?’, komt het Zalando-platform met een nieuwe merkpositionering. Die is gebaseerd op een “eenvoudige maar krachtige” belofte: het zelfvertrouwen van klanten stimuleren door middel van kwalitatieve kledingkeuzes.
 
Als antwoord op de veranderende verwachtingen van de consument richt het platform zich voortaan op drie fundamentele pijlers: kwaliteit, lifestyle en inspiratie. Zalando preciseert dat deze klantgerichte propositie gebaseerd is op onderzoek dat de prioriteiten van zijn klanten distilleerde: hoogwaardige kleding en merken, een gevoel van gemeenschap, de mogelijkheid om trends te volgen en toegang tot inspirerende content.
 
Tegelijk introduceert het platform een nieuwe visuele identiteit met een gemoderniseerd logo en lettertype, evenals een fel oranje kleurenpalet “ontworpen om de aandacht te trekken”. Deze nieuwe elementen zullen de komende maanden geleidelijk worden uitgerold over alle Zalando-kanalen.
 
De campagne is het werk van W+K Amsterdam en toont een aantal beroemdheden, zoals acteurs Willem Dafoe, Brigitte Nielsen en Luka Sabbat, maar ook content creator Sabrina Bahsoon, alias #TubeGirl. Aldus wil het merk de diversiteit en inclusiviteit “in het hart van Zalando's waarden” weerspiegelen, maar ook om elke klant te inspireren om zijn eigen stijl te durven dragen.
 
Zalando lanceert ook een nieuwe functie op zijn Stories-platform, waarmee bezoekers mode kunnen ontdekken door de ogen van ontwerpers zoals Linda Tol en Jordan Anderson, die hun selecties en advies delen.

Archief / BRANDS