Fr

AWARDS

Proximus en Semetis zijn de Digital AOY van de Mixx 2023

Vrijdag 20 Oktober 2023

Proximus en Semetis zijn de Digital AOY van de Mixx 2023

De IAB Mixx Awards 2023 van BAM werden afgesloten met de bekroning van Semetis en Proximus tot respectievelijk Digital Agency of the Year en Digital Advertiser of the Year.
 
De telco dankt zijn titel aan zijn drie Gold (van de tien die werden uitgereikt) voor ‘Proximus x Pukkelpop on Roblox’, ontwikkeld door Yondr (Experience Design Multi Platform) en vooral zijn ‘Hyper run in Fortnite’ (Digital Craft en Best Media Engagement) dat ook zilver won voor Best Commercial Campaign.
 
Het OMG-bureau won een gouden en drie zilveren awards: de Gold in de categorie Best Use of Marketing Technology met Collect&Go, de Silvers in Best Use of Data Technology met Ardennes-Etape, Best e-Commerce Media Campaign met KitchenAid en Best Media Engagement met Infrabel.
 
Op de tweede plaats van het Digital AOY-podium keerde Wunderman Thompson huiswaarts met drie Silvers voor ‘OK Groomer’ voor Child Focus - de meest bekroonde case na Proximus' ‘Hyper run in Fortnite’ - en een Bronze voor ‘A.Iran’ voor Iran Democracy Council.
 
De andere bureaus die een Gold kregen, waren Springbok met ‘#FailBetter’ voor Ethias (Beste Campaign Commercial), mortierbrigade met ‘Respect’ voor de MIVB (Best Campaign NON Commercial), AdSomeNoise en Space met ‘Samsung Video Intelligence’ (Best Use of Data Technology) en Clicktrust met zijn campagne voor Jeune Premier (Best e-Commerce Media Campaign).
 
De Best Belgian Marketing Tools awards bekroonden ook het SaaS-platform Ittention (goud), Glooh Media (zilver) en Alt+ (brons). In dezelfde categorie, vanuit een internationaal perspectief, won Adform de prijs met een case die de vermindering van de CO2-voetafdruk van de programmatic campagnes van AS Adventure illustreerde.
 
Klik hier voor de volledige lijst met winnaars.

Archief / AWARDS