Fr

TRAINING&BOOKS

De mooie hulde van WPP aan Jeremy Bullmore

Dinsdag 22 November 2022

De mooie hulde van WPP aan Jeremy Bullmore

WPP en zijn bureau Wunderman Thompson lanceerden een online platform ter ere van de 67-jarige carrière van de iconische Jeremy Bullmore, wellicht met stip de ouderdomsdeken van de Britse groep, die op 93-jarige leeftijd met pensioen is gegaan.
 
Bestofbullmore.com werd bedacht door voormalig journaliste Caroline Marshall (Campaign), in samenwerking met Mark Read en Chris Wade, respectievelijk CEO en Director of Communications & Corporate Affairs. Als archief is het een ware goudmijn die alle bewonderaars van reclame made in the UK in vervoering zal brengen: artikelen, analyses en sappige memo's, zoals degene die hij in 1965 naar JWT's TV Prod stuurde met de aanbeveling dat ze best eens zouden kijken naar een jonge BBC-designer die net begonnen was als regisseur. Waarmee hij Ridley Scott bedoelde.
 
Bullmore wordt omschreven als “de grootste filosoof van de reclamewereld”. Hij begon in 1954 als copywriter bij JWT, waar hij gedurende 33 jaar werkte in verschillende functies, waaronder die van voorzitter (van 1976 tot 1987), voordat hij directeur van WPP werd en in 2004 toetrad tot de Advisory Board van de groep.

Archief / TRAINING&BOOKS