Fr

TRAINING&BOOKS

CMO Council: AI als centrale bekommernis van adverteerders

Zondag 2 Juni 2024

CMO Council: AI als centrale bekommernis van adverteerders

Enkele dagen geleden organiseerde Serviceplan een afterwork met een tiental leden van zijn CMO Council rond het thema “Hoe AI de eisen van CMO's, marketingteams en bureaus verandert”. Een thema dat op het juiste moment komt, zoals blijkt uit de recentste CMO Barometer van Serviceplan.
De levendige discussie weerspiegelde de uitdagingen, kansen en angsten die kunstmatige intelligentie met zich meebrengt. Ze werd ingeleid door een presentatie van Sebastian Küpers, een specialist van de groep die voor de gelegenheid uit Berlijn was overgekomen.
De chief transformation officer van de Plan.Net Group begon met een samenvatting van de belangrijkste recente ontwikkelingen van OpenAI, Google, Microsoft en andere spelers met name op het gebied van multimodale artificiële intelligentie, zoals het Astra-project van Google.
Sebastian Küpers presenteerde vervolgens enkele verrassende use cases, meer bepaald van Lufthansa en Miele.
 
Na zijn presentatie leidde MM, op uitnodiging van Serviceplan, het debat in door de deelnemers te vragen wie van hen AI al structureel in hun processen hadden geïntegreerd. De verkeerde vraag, antwoordde Valérie Morfitis van Unilever: “Vraag jezelf af welke bedrijven AI nog niet hebben geïntegreerd! Sterker nog, terwijl sommigen al met AI werken en anderen er serieus aan beginnen, zullen we dat in een zeer nabije toekomst allemaal gaan doen.” “De moeilijkheid ligt in de uitwerking van een stappenplan, gezien het enorme aantal beschikbare tools en oplossingen”, aldus Andy van Hassel van Duvel Moortgat.
 
Om dieper op deze en andere CMO Barometer onderwerpen in te gaan, zal MM, in samenwerking met Serviceplan, vanaf dit najaar een reeks podcasts aanbieden met leden van de CMO Council.
 
Het CMO Council concept werd in 2017 gelanceerd door Serviceplan München met de bedoeling een exclusieve club te creëren, bestaande uit ’s lands invloedrijkste marketeers. Het concept werd in 2022 uitgebreid naar België, waar de CMO Council nu meer dan 80 leden telt.

Archief / TRAINING&BOOKS