Fr

TRAINING&BOOKS

'Speak up now': Wim Vermeulen over klimaatuitdaging voor marketeers en adverteerders

Dinsdag 4 Oktober 2022

'Speak up now': Wim Vermeulen over klimaatuitdaging voor marketeers en adverteerders

Om de publicatie van zijn boek ‘Speak up now. Marketing in times of climate crises’ organiseren Wim Vermeulen (Bubka) en zijn uitgever Lannoo Campus op 12 oktober een niet te missen avond rond de grote uitdaging die de klimaatwetenschap in petto heeft voor marketeers en adverteerders.

Meer dan enkel een boek voorstellen wil de avond de dringende noodzaak om actie te ondernemen binnen ons vakgebied in de verf zetten. Op het programma staan dan ook meerdere sprekers onder wie professor Felix Creutzig (MCC Berlijn), professor Gino Verleye (UGent), maar ook Wim Vermeulen zelf en Davy Van Raemdonck (GfK Research).

Zij zullen het hebben over thema’s als cynisme rond sustainable advertising, maar ook over manieren voor merken om hun ‘scope 3 emissies’ in te perken, waarom marketeers het best geplaatst zijn om hun verantwoordelijkheid te nemen in de klimaatcrisis, hoe ze aan hun geloofwaardigheid kunnen en moeten werken, wat voor impact de huidige energiecrisis heeft op consumentengedrag, enzovoort. Er staat ook een panelgesprek op het programma.

Het event vindt op 12 oktober plaats in de Beursschouwburg in Brussel en start om 16u (doors: 15u30). Inschrijven is gratis, maar registreren verplicht, want het aantal plaatsen is beperkt.

Archief / TRAINING&BOOKS