Fr

AWARDS

Cannes Lions: Pieter Claeys en Roxane Schneider maken Amerikaanse droom waar

Dinsdag 20 Juni 2023

Cannes Lions: Pieter Claeys en Roxane Schneider maken Amerikaanse droom waar

Onze landgenoten Pieter Claeys en Roxane Schneider, die respectievelijk sinds juni 2021 en november 2022 in New York gevestigd zijn, dus nog maar twee jaar en acht maanden, kunnen zich nu al op de borst kloppen dat ze hebben bijgedragen aan het succes - om het zacht uit te drukken - van twee campagnes op Cannes Lions 2023, de eerstgenoemde als Senior Copywriter, de tweede als Senior AD.

Pieter Claeys en Roxane Schneider wonnen hun allereerste Grand Prix op Cannes Lions in de Entertainment Lions For Sport competitie, met ‘Dreamcaster’ van FCB NY voor Michelob Ultra, dat ook een Silver in Design en een Bronze in Design Craft won, evenals in Radio & Audio.

‘Dreamcaster’ dingt nog steeds mee naar een Leeuw in Media dat zijn winnaars woensdagavond bekendmaakt. Aanvankelijk stond de creatie in totaal 19 keer op de shortlist...

Dat zijn negen plaatsen meer in de finale dan werden toegekend aan ‘Are You Press Worthy’, een campagne van TBWA\Chiat\Day voor Columbia Journalism Review, waaraan Pieter Claeys eveneens meewerkte (alleen, want zijn AD was toen nog niet in New York).

Hoewel 'Are You Press Worthy' het niet heeft gehaald in de Digital Craft competitie, maakt het nog steeds kans in de PR, Direct en Brand Experience. De eerste twee winnaars worden woensdag bekendgemaakt. Voor de derde moet je wachten tot donderdagavond.
 

Archief / AWARDS