Fr

AGENCIES

Jan Dejonghe wordt ECD van Publicis Groupe Belgium

Dinsdag 1 Oktober 2024

Jan Dejonghe wordt ECD van Publicis Groupe Belgium

Publicis Groupe Belgium kondigt de benoeming aan van Jan Dejonghe als executive creative director.

Jan Dejonghe kan bogen op meer dan 30 jaar ervaring in de reclame- en communicatiesector. Zijn meest recente functie was creative director bij VTM, waar hij de voorbije twee jaar meehielp om VTM Creative te positioneren in het Belgische creatieve landschap.
 
Daarvoor werkte hij jarenlang als creatief directeur bij BBDO en het inmiddels opgeheven GV/Company. Hij deed ook internationale ervaring op bij TBWA/ChiatDay.
 
In zijn nieuwe functie zal Dejonghe verantwoordelijk zijn voor het leiden en samenbrengen van alle creatieve disciplines binnen Publicis Groupe België. Dit omvat creative, design, content, influencer marketing en public relations. Door de barrières tussen deze disciplines volledig te doorbreken, wil Publicis Groupe een nog uniekere en meer geïntegreerde oplossing bieden aan zijn klanten en publiek, zowel nationaal als internationaal.
 
Davy Caluwaerts, CEO Publicis Groupe België: “De komst van Jan Dejonghe markeert een spannend nieuw hoofdstuk voor ons. We waren onmiddellijk onder de indruk van Jan's innovatieve en menselijke aanpak en zijn diepgaande inzicht in de huidige markttrends. We zijn ervan overtuigd dat hij de ideale partner is om ons creatieve aanbod te verrijken, met volledige nadruk op een grotere lokale culturele relevantie.”
 
“People-obsessed vat het DNA van Publicis Groupe Belgium samen", besluit Jan Dejonghe. “Alles wat het bureau doet, komt voort uit een passie voor mensen, of dat nu consumenten, merken of eigen talent zijn. Zodra ik van deze visie hoorde, was ik snel overtuigd om terug te keren naar de reclame-industrie. Mijn ervaring als Creative Director bij VTM Creative zal me zeker helpen in wat me het meest interesseert: een onmiddellijke en significante impact maken op een zo breed mogelijk publiek. Niet alleen keer ik terug naar de vertrouwde reclamewereld, maar ik krijg ook de kans om samen te werken met veel getalenteerde en bekende gezichten.”

Archief / AGENCIES