Fr

AWARDS

Belgian Marketing Awards: Spadel en D'Ieteren in de prijzen

Woensdag 8 November 2023

Belgian Marketing Awards: Spadel en D'Ieteren in de prijzen

BAM en de andere partnerverenigingen van de Belgian Marketing Awards - ACC, BABM, BMMA, CUBE, UBA en UMA - hebben hun prestigieuze awards uitgereikt.
 
In de categorie Belgian Marketing Company of the Year kwam Spadel als beste uit de bus, vóór Edgard & Cooper en LolaLiza. De jury onder voorzitterschap van Michel Mersch (CEO van Nestlé Belgilux), benadrukte de aandacht van het bedrijf voor toegevoegde waarde via marketing: “Spadel is erin geslaagd om het hart van de consument te veroveren in een commoditymarkt. Bovendien vindt het bedrijf het juiste evenwicht tussen zijn authentieke geschiedenis en zijn innovaties op het gebied van merk en producten.”
 
D'Ieteren sloeg een dubbelslag: het won de andere twee categorieën met zijn merk Lucien en zijn CMO José Fernandez.
 
“José heeft ons een duidelijk en vooral zeer krachtig dossier gepresenteerd. Hij heeft getoond dat hij weet hoe hij een grote impact kan hebben in een zeer veeleisende sector. Aldus heeft D'Ieteren de moedige keuze gemaakt om van een autodealer te transformeren tot een leverancier van mobiliteitsoplossingen. Bovendien is hij meer dan een boegbeeld in zijn vakgebied: als spreker stelt hij zijn kennis ten dienste van de community”, aldus de juryvoorzitter.
 
José Fernandez gaat dus met de titel van Belgian Marketing Leader(ship) of the Year aan de haal, vóór Wim Vermeulen (Bubka) en Cédric Cauderlier (Mountainview) die eindigen met evenveel punten. Laatstgenoemde krijgt de speciale prijs van Deloitte.
 
Fietsendealer Lucien werd uitgeroepen tot Young Belgian Marketing Company of the Year, voor FlexiQ en Goodless. De jury benadrukte de kwaliteit van de marketing en de dienstverlening, alsook het gebruik van data voor de personalisatie van de communicatie.
 
Alle dossiers van de laureaten en finalisten staan hier.
 

Archief / AWARDS