Fr

AWARDS

AMMA: Publicis Groupe en RMB topscoorders van het jaar

Vrijdag 9 Juni 2023

AMMA: Publicis Groupe en RMB topscoorders van het jaar

Als respectievelijk Mediabureau en Regie van het jaar komen Publicis Groupe en RMB als grote winnaars van deze AMMA-editie uit de bus.
 
Naast zijn titel als Mediabureau van het jaar wint Publicis Groupe ook nog vijf andere prijzen: de Gold in Best Use of Native & Content met #LikeABosch, de Silver in Best Creative Media Use met ‘Zimmo Metahouse’ dat ook nog twee Bronze mee naar huis neemt in Innovation & Development en in Best Use of Native & Content. De derde Bronze van Publicis Groupe is te danken aan ‘A Relaxed Holiday Starts with a Good Sight’ voor Pearle, in samenwerking met en collaboration avec Outsight, en Best Use of One Medium.
 
RMB dat voor de tweede keer op rij verkozen werd tot Regie van het jaar verovert ook een Gold en een Silver. De eerste in Best Creative Media Use met ‘Moment of the Day’ – een prijs die de regie deelt met Clear Channel en Var -, de laatste in Media Sustainability.
 
Semetis dat geen onbekende is op het AMMA-podium, moet niet onderdoen: het stootte door tot de finale in de Media Agency-categorie en wint ook de Gold in Best Use of Performance Marketing met Decathlon. Nog in het prijzenpakket: twee Silver in Best Use of Data met KitchenAid en in Innovation & Development met zijn GVRN-tool voor Carglass. Nog even preciseren dat het merk van D'Ieteren Semetis ook een prijs oplevert in de categorie Advertising Brand of the Year (Bronze).
Ook Gold voor Initiative, Havas Media, Mediacom, Mindshare, Trustmedia en NGroup
Initiative wint in de categorie Best Media Strategy met ING en vervolledigt zijn palmares met een Silver in Best Use of Native & Content voor Cofidis.
 
Gold en Silver ook voor Havas Media, respectievelijk in Long Term Media Strategy met D&L en, onrechtstreeks met Kia in Advertising Brand of the Year.
 
In deze laatste categorie is de overwinning voor Fuze Tea en dus voor Mediacom. Het bureau krijgt ook de Bronze in Best Media Strategy met zijn ‘Halloween’ actie voor Fanta.
 
Neefje Mindshare pakt Gold in Best Use of Data met Nespresso en Bronze in Best Use of Performance Marketing met Brussels Airlines.
 
Trustmedia neemt de eerste plaats voor zijn rekening in Media Sales House Challengers en ontvangt ook de Bronze in Media Research met zijn ‘Power of Podcasts’ onderzoek.
 
NGroup wint de Media Sustainability Award en de Silver in Media Brand of the Year met Nostalgie.
Bij de andere dubbel bekroonde laureaten vermelden we nog Clicktrust, JCDecaux en Space
Clicktrust, het bureau van MTV Networks, wint de Silver in Best Use of Performance Marketing met Skoda en de Bronze in Best Use of Data voor Zuny.
 
JCDecaux wint de Silver in de categorie regie (Leaders) en de Bronze in Best Creative Media Use voor de lancering van de Samsung Flip. Die prijs deelt JCDecaux met Outsight (derde finalist in Media Agency) en Space. Dat wint de Silver in Best Media Strategy met de ‘Test Pass’ voor de NMBS.
Niet te vergeten …
De andere Gold gaan naar AdSomeNoise in Innovation & Development met ‘Dynamic interactive video at scale’, EssenceMediacom/Silk in Best Use of One Medium met ‘Call Mom’ voor Proximus, VIA in Media Research met zijn ‘Attention’ studie en VRT MAX in de categorie Media Brand of the Year dat ook de nieuwe Future Proof Award wint toegekend door de Club33 van CommPass.
 
Bij de Silver pakt MMD de tweede plaats in de categorie Media Sales House Challengers, Kantar doet hetzelfde in Media Research met ‘AI to predict the performance of Video Ads’; idem dito voor Wavemaker in Long Term Strategy met LU en Ogilvy Social.Lab met ‘Vans x Twitch’ in Best Use of One Medium.
 
Resten nog de laatste Bronze in Media Sales House voor de OOH-specialisten Clear Channel (Leaders) en Lijncom (Challengers), terwijl Roularta twee keer de derde plaats haalt in de categorieën Sustainability en Media Brand met Flair. Idem voor dentsu in Long Term Media Strategy met de lancering van het bier Cristal.
 
Om helemaal volledig te zijn vermelden we nog graag dat de titel van Media Personality of the Year verdiend te beurt valt aan Wilfried Celis, director audiovisual strategy & partnerships BENE bij DPG Media en aftredend VIA-voorzitter, en dat de Media Advertiser of the Year al even verdiend José Fernandez is. In die hoedanigheid zal de chief customer experience, marketing & digital officer van D'Ieteren de AMMA 2024 voorzitten. Dat komt goed uit, want hij heeft er net zijn tweejarige mandaat bij onze AOTY opzitten.
 
 

Archief / AWARDS