Fr

AGENCIES

Het MFA Boston minder elitair met Base Design

Zondag 25 September 2022

Het MFA Boston minder elitair met Base Design

Base Design creëerde een nieuwe identiteit en communicatie voor het Museum of Fine Arts Boston (ook bekend als MFA Boston). De missie voor het bureau was de inwoners van Boston eraan herinneren dat het museum en zijn collectie toegankelijk is voor iedereen, en niet enkel voor de elite.

Het nieuwe MFA Boston logo focust op de naam ‘Boston’ en verbindt letterlijk de letters ‘A’ en ‘B’ om het museum stevig te linken aan zijn locatie. Het lettertype wordt omschreven als "gedurfd, eigentijds en enigszins verrassend, met speciale tekens die een gevoel van saamhorigheid en verbondenheid creëren”.

De campagne bestaat uit affiches en de nieuwe slogan ‘Here All Belong’ werd gekozen als een belofte voor actieve inclusie. Die geeft weer waar het bureau voor staat en wil staan. Het werd vertaald in een flexibel visueel kader dat ondersteund wordt door portretten uit de MFA-collectie. Die werden geselecteerd uit verschillende periodes en regio's, om een menselijke band met de kijker te creëren.

Archief / AGENCIES