Fr

PARTNER CONTENT

Jonathan Rijavec over de herpositionering van Space

Donderdag 17 Oktober 2024

Jonathan Rijavec over de herpositionering van Space

In het verlengde van de recente herpositionering van Space, sprak Media Marketing sprak met Jonathan Rijavec, sinds kort chief strategy officer bij het mediabureau, om de echte veranderingen te ontdekken en wat er nog overblijft van de erfenis.
 
Mediabureaus adviseren adverteerders vaak over hun positionering. Hebben jullie hier hetzelfde werk bij jezelf gedaan?
 
Inderdaad. Begin deze maand hebben we onze klanten en mediapartners uitgenodigd voor de onthulling van deze nieuwe positionering, bestaande uit drie krachtige werkwoorden: Connect, Dare en Grow. Hier begint alles, en het wordt niet vaak genoeg gezegd: "it’s a People business." Met een grote P, omdat we weten hoe fundamenteel dit element is voor het succes van een mediabureau. We zitten in communicatie, en de essentie daarvan is het overbrengen van een boodschap van punt A naar punt B. Zoals gezegd, hier begint het. Door "Connect", een vorm van sterrenbeeld waarin sterren met elkaar verbonden zijn.
 
We blijven in de hoge atmosfeer van Space. Meer down-to-earth, wat betekent dat?
 
De Spacians, zoals wij onszelf vaak noemen, onze klanten, partners, consumenten en andere agentschappen vormen een ecosysteem. Dit is waar onze erfenis vandaan komt, wat Space de afgelopen tien jaar is geweest: "The Connection Agency." Wat dat betreft zijn we niet veranderd: we zijn geëvolueerd. Ik had persoonlijk een eerste ervaring bij Space tot 2018 en ben in 2024 teruggekomen. Ik merkte dat er in die tijd veel was veranderd, maar niet de waarden die Space tot het nummer één mediabureau in België hebben gemaakt.
 
Een mix van verandering en stabiliteit, dus.
 
Ja. De belangrijkste klanten zijn gebleven. Ik voelde ook dezelfde collegialiteit binnen de teams, die typische welwillendheid die me vanaf mijn eerste dagen verwelkomde. Ook voelde ik een sterke drang om de consument volledig te begrijpen, meer over hen te leren, over wat er in hun omgeving verandert, in hun leven, in hun evolutie. De connecties blijven in grote lijnen hetzelfde. Binnen de organisatie zijn de dynamieken anders, maar de relaties blijven sterk en hecht. We wilden onze mijlpalen behouden, dus het was essentieel om ons DNA zorgvuldig te behouden, dat wat Space tot de toonaangevende agency maakt die het vandaag nog steeds is.
 
Wat zijn de pijlers en initiatieven die zijn geïmplementeerd om deze evoluties te realiseren?
 
We hebben verschillende assen bepaald binnen de "Connect"-pijler, die de elementen van het sterrenbeeld weerspiegelen waarover ik sprak. Allereerst het verbinden met consumenten. In deze evoluerende logica wilden we deze as versterken door middel van een nieuwe studie, Qsar, die de bestaande studies aanvult om onze toolbox te verrijken in alle dagelijkse "strategisch-tactische" overwegingen. Onze experts Bernard Cools en Bruno Liesse, samen met ons Automation-departement, hebben een toegevoegde waarde gecreëerd voor onze Spacians en onze klanten. Je zal hier binnenkort meer over horen.
 
Mikken jullie ook op de klanten door het gebruik van dit instrument?
 
Het verbinden met onze klanten blijft een topprioriteit. Door ons begrip van hun specifieke behoeften te verbeteren en marktontwikkelingen voor te zijn, versterken we onze relaties met hen. Deze verbinding wordt uitgedrukt door dagelijkse samenwerking, maatwerkoplossingen en een steeds proactievere aanpak. Ons doel is simpel: een echte onmisbare business partner zijn die bijdraagt aan waardecreatie. De connecties worden ook gelegd met onze mediapartners, die essentiële spelers zijn in het ecosysteem van mediabureaus. We bouwen relaties op gebaseerd op wederzijds vertrouwen en verrijken ze door middel van gezamenlijke innovatie. Of het nu gaat om nieuwe ideeën, technologieën of regelmatige uitwisselingen van expertise, deze sterke banden met onze partners stellen ons in staat om onze klanten de beste kansen te bieden voor steeds optimalere resultaten.
 
Waren er nog andere connecties die je wilde noemen?
 
We moeten zeker de connecties met andere bureaus binnen de "klant"-ecosystemen niet vergeten, want die samenwerking is cruciaal: we hebben allemaal één en hetzelfde doel, namelijk het succes van de merken van de adverteerder. Of het nu gaat om creatieve bureaus, PR-bureaus of andere soorten bureaus, we zorgen ervoor dat de communicatie soepel verloopt en streven naar echt geïntegreerde strategieën. Deze inter-agentschap connectie stelt ons in staat om beter in te spelen op de doelstellingen van onze klanten door het leveren van consistente en geharmoniseerde campagnes.
 
Nog een laatste om af te ronden?
 
(lacht) Ja, de verbinding tussen Spacians, want bij Space geloven we dat de kracht van ons bureau ook ligt in de trots en de ontwikkeling van ons talent. Bovendien zijn open communicatie, een samenwerkingscultuur en een ondersteunende omgeving pijlers van ons succes. We bevorderen een sfeer van hulp en continue groei, zodat iedereen zowel individueel als collectief kan evolueren. Deze interne verbinding versterkt ons DNA en stelt ons in staat om samen te groeien. Kortom, we hebben een nieuwe huid, maar niet een nieuw lichaam. En "Connect" is de eerste manifestatie daarvan. We hebben de essentie van ons bureau behouden, maar zijn geëvolueerd, altijd met hetzelfde doel: onze klanten laten groeien en onszelf laten groeien. Nu met nog meer durf.

Archief / PARTNER CONTENT