Fr

AGENCIES

+2% voor Havas

Donderdag 2 Mei 2024

De Vivendi-groep heeft aangekondigd dat dochteronderneming Havas tijdens het eerste kwartaal een organische nettowinstgroei van 2% (+4,8% in totaal) boekte. In relatieve termen betekent dit een sterkere groei dan IPG (+1,3%) en WPP (-1,6%), maar minder dan Publicis Groupe (+5%) en Omnicom (+4%).
 
In totaal bedroeg de omzet van Vivendi € 4,275 miljard, een stijging van 86,6% dankzij de consolidatie van Lagardère, dat zelf een omzetgroei van 8,9%neerzette tegenover +2,6% voor Canal+ en +3,4% voor Havas, dankzij recente overnames (Uncommon, Eprofesionnal, Shortcut, Ledger Bennett, Wilderness en Ted Consulting). Deze overnames zijn “perfect in lijn met de klantgerichte aanpak van Havas, gericht op de diversificatie van de digitale en data-oplossingen die aan klanten worden aangeboden”.
 
“Havas blijft ook AI en nieuwe technologieën integreren in al zijn expertise, in lijn met zijn motto ‘Be better with AI. Be better than AI’, om op grote schaal gepersonaliseerde content en ervaringen te ontwerpen, produceren en verspreiden”, aldus het persbericht van Vivendi nog.

Archief / AGENCIES