Fr

AGENCIES

Els Thielemans (EssenceMediacom): "Door het samenvloeien kunnen we nu putten uit een versterkt aanbod"

Woensdag 17 Januari 2024

Els Thielemans (EssenceMediacom):

Zoals aangekondigd verdwijnt MediaCom volledig in België: klanten en teams zijn nu geïntegreerd in EssenceMediacom.
 
Ter herinnering, EssenceMediacom is ontstaan uit de internationale fusie van de twee merken van GroupM (WPP). In België bleef MediaCom echter actief naast zijn neefje Maxus dat op 31 januari 2023 zijn naam veranderde in Essencemediacom. Nu is deze lokale uitzondering dus niet langer van toepassing, met alle gevolgen van dien voor Space dat de mediabuying voor de MediaCom-klanten beheerde.
 
Met de krachten gebundeld bestaat het exco team rond CEO Els Thielemans uit Jehtro Calomme als Chief Growth Officer, Sébastien Reps als Chief Transformation Officer en Sophie Van Laer als Chief Strategy Officer. Verder bestaat het management uit Géraldine Dellicour (Planning), Nicolas Robeet (Analytics & Insights + Creative Futures) en Joke De Block (Strategie).

Els Thielemans benadrukt de interne synergiën: “De interactie tussen beide teams laat al snel een sterk wederzijds respect en waardering zien. Gesteund door onze gedeelde waarden - toewijding aan ons team en een passie voor innovatie en vooruitgang - willen we het agency zijn en blijven waar iedereen graag voor en met wil werken. Door het samenvloeien van beide teams kunnen we nu putten uit een versterkt en complementair aanbod. MediaCom, met zijn grensverleggende Creative Futures-team, en EssenceMediacom, met zijn grondige expertise in het hervormen van mediastrategieën, vormen samen een sterke synergie.”
Foto (van links naar rechts): Sophie Van Laer, Els Thielemans, Sébastien Reps en Jehtro Calomme. 

Archief / AGENCIES