Fr

AGENCIES

GroupM lanceert EssenceMediacom officieel in België

Dinsdag 31 Januari 2023

GroupM lanceert EssenceMediacom officieel in België

Op 31 januari maakt EssenceMediacom officieel zijn debuut onder de nieuwe slogan ‘Breakthrough thinking for brands’, dankzij de agile-gerichte cultuur van Maxus, de analytische benadering van Essence en de strategische expertise van Mediacom, met als visie “om breakthroughs te realiseren voor klanten. Door het herdefiniëren van traditionele media-modellen met innovatieve oplossingen in creativiteit, innovatie en analytics, streeft het agency ernaar nieuwe kansen voor merken te creëren en geïntegreerde mediaproducten aan te bieden”, zo luidt het.
 
De nieuwe propositie wordt ondersteund door EMOS – wat staat voor het OS van EssenceMediacom – en dat omschreven wordt als “een verzameling modulaire tools en data, ontwikkeld om teams en klanten te wapenen met de beste technologieën van elk van de agencies.”
 
Het burau staat onder leiding van Els Thielemans die al CEO was van Maxus. "Na 9 maanden samenwerken met het internationale team lanceren we dit nieuwe agentschap. Ik ben trots dat ook de bijdrage van onze lokale ploeg mee de toekomst van ons netwerk heeft kunnen bepalen”, zegt ze.
 
“Ik heb altijd al veel belang gehecht aan het opbouwen van een unieke bedrijfscultuur. Ik ben dus blij dat onze mensen het fundament van ons agency blijven en dat we hen met deze evolutie mooie groei- en ontwikkelingsmogelijkheden kunnen bieden. Met de focus op data, technologie en analyse, ben ik er ook van overtuigd dat we onze klanten nog beter gaan kunnen adviseren.”
 
Gino Baeck, CEO van GrouM, voegt daaraan toe: “Maxus stond bekend om zijn motto 'Leading Change', en deze bedrijfscultuur blijft leven in het nieuwe agentschap. De innovatieve benadering van Maxus met de data-gerichte aanpak van Essence en de strategische expertize van MediaCom zorgen voor een ongeëvenaard aanbod. GroupM, met zijn portfolio van Mindshare, Wavemaker en EssenceMediacom, staat volledig klaar om een antwoord te bieden op de challenges die marketeers vandaag de dag hebben. De focus van EssenceMediacom op Breakthroughs zal nieuwe standaarden zetten qua bedrijfscultuur, marketing en business en zal onze klanten uitzonderlijke waarde bieden.”

De implementatie van EssenceMediacom die in april vorig jaar onthuld werd, kadert in de favoriete strategie van Mark Read, de CEO van WPP, die erin bestaat tech en legacy te combineren, zoals blijkt uit de fusies tussen Wunderman et J. Walter Thompson ou de VLM et Y&R. 
 
Ter herinnering, Maxus Belgium was sinds vier jaar een onderdeel van het Mediacom-netwerk en zoals in december gepreciseerd werd zal Mediacom België dat samen met Publicis Groupe medeaandeelhouder is van Space, in zijn huidige vorm blijven bestaan en dus zijn eigen klanten blijven beheren.

Archief / AGENCIES