Fr

PARTNER CONTENT

Jonathan Jacoby (Space): durven om het verschil te maken

Woensdag 23 Oktober 2024

Jonathan Jacoby (Space): durven om het verschil te maken

Enkele weken geleden bracht Space zijn klanten en mediapartners samen om ze de concrete elementen in zijn nieuwe positionering door te geven. het was lang geleden dat het management het woord nam om de hoofdlijnen in de strategie van het bureau duidelijk te stellen.

Tekst en uitleg door Jonathan Jacoby, chief innovation & data officer, in het kader van zijn functie.

Waarom momenteel dit momentum met betrekking tot de evolutie van Space?

Als ons bureau in het verleden wat stil was, was dat een bewuste keuze: we verkozen onze energie te richten op actie in plaats van communicatie. Maar vandaag willen we meer dan ooit laten weten dat we vastberaden zijn om te durven en innovatieve, relevante en effectieve oplossingen aan onze klanten te bieden.

Terwijl Jonathan Rijavec ons sprak over een pijler van jullie ontwikkeling genaamd 'Grow', wilt u het hebben over 'Dare'.

Ja. Bij Space is "Dare" niet zomaar een woord: het is een engagement. We geloven dat innovatie zinvol moet zijn en niet moet worden nagestreefd omwille van de innovatie zelf. Ons doel is om initiatieven op te zetten die concrete toegevoegde waarde bieden aan adverteerders, door in te spelen op hun bedrijfsuitdagingen alsook hun behoeften te anticiperen. We staan voortdurend in contact met alle media- en technologische partners die actief zijn op de Belgische markt, wat ons in staat stelt om toegang te krijgen tot de nieuwste innovaties en deze gestructureerd en doordacht aan onze klanten aan te bieden.

Kunt u deze woorden concreter maken?

De afgelopen jaren is Space betrokken geweest bij tal van vernieuwende initiatieven, soms achter de schermen, maar altijd met het doel om toegevoegde waarde te creëren. Vandaag laten we zien dat we vastbesloten zijn om voorop te lopen op het gebied van nuttige innovatie, wat het verschil maakt voor de adverteerders die we begeleiden. Het gebruik van data is een centraal element van dit engagement. Al meer dan zes maanden werken onze teams hard om alle gegevens van de acties die we verwezenlijken te bundelen, op te ruimen, te analyseren en te benutten. Het doel is duidelijk: onze mediastrategieën versterken met concrete en waardevolle inzichten.

Gaat dit gepaard met nieuwe procedures of tools?

Ja, natuurlijk. We concretiseren dit werk met data door verschillende projecten. Allereerst door geautomatiseerde rapportering. Dit onder andere om onze experts hun tijd vrij te maken van repetitieve taken zodat ze zich kunnen concentreren op analyse en insights, en zo meer toegevoegde waarde kunnen bieden aan de campagnes van onze klanten. Deze rapportering stelt ons ook in staat om beslissingen te versnellen en in real-time te reageren op de resultaten van campagnes door indien nodig de strategieën aan te passen. Dankzij deze automatisering optimaliseren we de reactietijd van onze teams en maximaliseren we de impact van de acties die worden uitgevoerd. We hebben ook onze benchmarks geactualiseerd om de beste opportuniteiten te identificeren om de strategieën en media-acquisities te optimaliseren, op basis van relevante KPI's die aansluiten bij de doelstellingen van onze klanten. Door onze prestaties onderling te vergelijken, zijn we in staat om onze klanten gunstig te positioneren en hen steeds competitievere strategieën aan te bieden. Deze vergelijkende analyse is essentieel om voorop te blijven en optimale resultaten te garanderen.

Ten slotte zijn onze nieuwe dashboards ontworpen om adverteerders een duidelijk en real-time overzicht te bieden van al hun activaties. Deze transparantie maakt het niet alleen mogelijk om de performances te volgen, maar vooral ook om snel te reageren op de behoeften van campagnes om hun impact te maximaliseren. De dashboards zijn ontworpen om intuïtief en toegankelijk te zijn, met een volledig overzicht van de performances, budgetten en KPI's in één oogopslag.

Heeft u een onderwerp dat met AI te maken heeft? Een onmisbaar thema als het ware…

Inderdaad, het zal gaan om voorspellende AI. Nu we beschikken over al onze data, is de volgende logische stap om deze te benutten met behulp van AI en voorspellende algoritmen. Dit stelt ons in staat om strategieën aan te bieden die steeds relevanter zijn en zijn aangepast aan de ontwikkelingen op de markt. AI helpt ons trends te anticiperen, het gedrag van consumenten te voorspellen en mediainvesteringen te optimaliseren. Dankzij geavanceerde predictive modelling zullen we in staat zijn om verschillende scenario's te simuleren en de beste acties aanbevelen om zo de return on investment te maximaliseren. Deze voorspellende aanpak stelt ons in staat om data om te zetten naar een echte hefboom voor onze klanten.

Om terug te komen op 'Dare', hoe illustreert u deze pijler in uw positionering?

Dare is durven innoveren, maar ook onze klanten en teams inspireren. We hebben een cel gecreëerd die zich toelegt op het inspireren, en zal evenementen en bijeenkomsten organiseren om zo vernieuwende ideeën te delen, zowel met onze klanten als met de Spacians. Wij geloven in uitwisseling en stimulatie om altijd verder te gaan. Deze inspiratiecel zal een plek zijn van creativiteit, uitwisseling en reflectie, waar de laatste markttrends, technologische innovaties en inspirerende casestudies worden besproken. We willen een echt ideeënlaboratorium creëren om de innovatiegeest van iedereen te voeden en de durf te stimuleren. We gaan ook onze samenwerking versterken met innovatieve spelers in de technologie- en datasector. Door strategische samenwerkingen aan te gaan, kunnen we nieuwe oplossingen testen, opkomende technologieën uitproberen en onze klanten nieuwe aanpakken bieden die het verschil maken. Deze samenwerkingen stellen ons in staat om voorop te blijven in innovatie en op maat gemaakte oplossingen te bieden die aansluiten bij de specifieke uitdagingen van elke klant.

Hoe zou u jullie strategie samenvatten op basis van 'uw' pijler?

Space is een bureau dat durft: durven vragen stellen, innoveren, conventies in vraag stellen om de adverteerders die we begeleiden vooruit te helpen. Met 'Dare' zetten we ons in om zichtbaarder en moediger te zijn en om te blijven evolueren in een constant veranderende mediamarkt. Altijd met hetzelfde doel: onze klanten laten groeien en samen met hen groeien. Tot slot willen we intern een cultuur van durf stimuleren. Elke medewerker wordt aangemoedigd om ideeën aan te dragen, te experimenteren en uit zijn comfortzone te stappen. We geloven dat individuele durf de motor is van collectieve innovatie. Deze cultuur van durf is wat Space een unieke plek maakt, waar innovatie groei stimuleert, zowel voor onze klanten als voor onze teams. Samengevat, 'Dare' is meer dan een simpele belofte: het is een filosofie die elke actie die we ondernemen begeleidt. We durven om het verschil te maken, om onze klanten innovatieve oplossingen te bieden en om de markt te inspireren. Met durf gaan we samen vooruit naar een toekomst waarin innovatie en groei hand in hand gaan voor het succes van onze adverteerders.

Archief / PARTNER CONTENT