Fr

PARTNER CONTENT

Soniq Sweet Spot: LDV authentiek voor Devos & Lemmens

Woensdag 11 September 2024

Soniq Sweet Spot: LDV authentiek voor Devos & Lemmens

Smullen geblazen bij de laatste Soniq Sweet Spot. Zoals reeds aangekondigd werd die aan Nederlandstalige zijde aan het einde van dit trimester immers toegekend aan ‘Den échte. Dat is ‘mmm’ van LDV United voor Devos Lemmens in een productie van Raygun. Of hoe een beproefd recept toch lekker vers blijft, niet in het minst dankzij de perfecte dosis humor in de juiste bereiding, waarin radio overheerst.

Niet enkel de stemmen, maar ook de sauzen van Devos & Lemmens zijn al jarenlang bijzonder populair bij de Belgen. Helaas doen de laatste tijd meer en meer imitatiemerken een poging om het even goed te doen. Vruchteloos natuurlijk, want de smaak van een echte hap D&L Mayo is uiteraard niet te overtreffen.

Om dat duidelijk te maken bij het grote publiek lanceerde LDV United een smakelijke campagne. Met een campagnelijn die nog sappiger klinkt, als ze uitgesproken wordt door de enige échte Lemmens: “Den échte voor al je gerechten? Dat is ‘m!”
Concreet kwam het bureau met een multimediacampagne waarin radio een centrale plaats inneemt. “We hanteren een brede waaier mediakanalen, maar radio is een belangrijk medium met een groot bereik”, zegt Sarah De Bruyne, marketing director ad interim bij Devos & Lemmens. “Volgens de laatste CIM Audio Time consumeren Belgen gemiddeld 4u37 minuten audio per dag, waarvan live radio twee derde voor zijn rekening neemt. We hebben onze radiobestedingen dan ook verhoogd.”

Cultureel icoon

Het aanzienlijke bereik dat radio vertegenwoordigt, is echter niet de enige reden die het hoofdaandeel van dat medium in de campagne verklaart. “De stemmen zijn zo gekend in Vlaanderen dat ze onmiddellijk een glimlach op iemands gezicht toveren”, legt Sarah De Bruyne uit. “Ze zijn een cultureel icoon, aan beide zijden van de taalgrens, wat ze tot de perfecte belichaming van de enige echte mayonaise voor de Belgen maakt.”

“De échte Devos & Lemmens sauzen worden daarin vergeleken met de minder geslaagde imitaties”, aldus Wesley Kuystermans, CD bij LDV. “En dat natuurlijk in de typische Devos & Lemmens stijl, simpelweg door de sauzen lichtjes van naam te veranderen in Bwa-yonaise, Bekan-dalouse, Samouraï-ai-ai of Smurry. Zo zetten we ons impliciet boven de concurrentie, zonder ook maar één merk bij naam te noemen.”

De spots sluiten volledig aan bij hun voorgangers en net dat maakt de boodschap zo sterk: “Het Devos & Lemmens format is zodanig sterk dat we telkens binnen dezelfde structuur werken. Raygun is ook al jaren vaste productiepartner, dus zij kennen het systeem. Al die jaren ervaring heeft gezorgd voor een zeer geoliede samenwerking.”
Ter herinnering, Soniq Sweet Spot is een initiatief van VIA, de vereniging van audiovisuele media die de kracht van sonic branding in de verf wil zetten, alsook creativiteit en innovatie op de radio wil benadrukken.

De jury bestaat uit Pierre-Etienne Bonnet (Sonhouse), Debby De Ridder (Happiness), Toon Jansegers (Raygun), Wesley Kuystermans (LDV United), Alison Luca, (Lezarts Urbains), Arnaud Pitz (Egghunter), Benoit Pirson (Bleu nuit), Leen Renders (Geluidshuis), Merouane Saadi (Nextbroadcast), Régine Smetz (TBWA), Paul Wauters (Accenture Song), alsook Griet Byl en Damien Lemaire (MM).

Archief / PARTNER CONTENT