Fr

MEDIA

Netflix versterkt ad stack nog

Woensdag 21 Augustus 2024

Netflix versterkt ad stack nog

De Netflix-aandelen staan op recordhoogte (een stijging van 40% sinds het begin van het jaar), vooral dankzij de double digit groeiverwachtingen (14% tot 15% voor de inkomsten, met een operationele marge van 26%) en de opmars van Netflix op het gebied van reclame.

Zo kondigde het bedrijf bij de presentatie van de resultaten voor het tweede kwartaal aan dat de toezeggingen van adverteerders en bureaus met 150% toegenomen zijn, rekening houdend met een groei van 34% in bij de abonnementen met reclame. In de landen waar ze beschikbaar zijn, vertegenwoordigen deze formules nu 45% van het aantal abonnementen.

Om deze reclamegroei te ondersteunen, versterkt Netflix zijn pool van derde partners. Er werden aldus drie overeenkomsten met clean rooms aangekondigd: Snowflake, LiveRamp en InfoSum. De eerste deal is al beschikbaar voor adverteerders, terwijl dat voor de andere twee de komende maanden het geval zal zijn.

Netflix gaat ook samenwerken met Campaign Manager 360 van Google en Innovid voor de impressieverificatie. Ook verlengde het zijn overeenkomsten met DoubleVerify en IAS voor ad fraude en viewability.

Voor de metingen heeft het platform nieuwe overeenkomsten aangekondigd met Barb, NielsenOne, Lucid, EDO, NCSolutions, Kantar en Affinity Solutions.

Eerder in het jaar liet Netflix al weten dat het van plan is zijn programmatic aanbod te versterken via deals met Google DV 360, Magnite en The Trade Desk, bovenop de eerdere overeenkomst die het in 2022 ondertekende met Microsoft. Daarnaast bevestigde het streamingplatform nog dat het vanaf november zijn eigen advertentieserver zal testen in Canada, in afwachting van een wereldwijde uitrol volgend jaar.

“Onze reclame-inkomsten groeien en leveren een steeds belangrijkere bijdrage aan ons bedrijf”, zegt Netflix in zijn laatste mededeling aan zijn aandeelhouders. “De uitdaging op korte termijn is om onze inventaris sneller te gelde te maken. Daarom is het zo belangrijk om onze verkoopcapaciteit te blijven ontwikkelen; hetzelfde geldt voor onze meet- en technologiemogelijkheden. Op basis van alles wat we hebben geleerd en onze vooruitgang in de afgelopen 18 maanden, zijn we ervan overtuigd dat reclame een belangrijke motor zal zijn voor onze omzet- en winstgroei op de lange termijn.”

Archief / MEDIA