Fr

MEDIA

RTL Belgium onthult nieuwe identiteit van Radio Contact

Zaterdag 17 Februari 2024

RTL Belgium onthult nieuwe identiteit van Radio Contact

RTL Belgium, dat in 1980 van start ging, is een echt instituut in het Franstalige omroeplandschap, met een bereik dat mettertijd en over de generaties heen gestaag gegroeid is. Om zijn ‘feel good’ merk nog beter bij de tijd te laten passen, onthult RTL Belgium nu diens nieuwe branding.
 
“In 2023 hebben alle media van RTL Belgium hun logo's gemoderniseerd. De rebranding van Radio Contact vandaag is de volgende stap in dit proces, in lijn met onze strategische brand equity prioriteiten”, aldus Philippe Jaumain, Marketing & Communication Director bij RTL Belgium.
 
De rebranding gebeurde in samenwerking met Nonante Cinq dat de pijlers van het merk Radio Contact onder handen nam: de naam, natuurlijk, de emblematische dolfijn, het blauw en de ‘feel good’ positionering.
 
“De belangrijkste uitdaging was om het logo te moderniseren met behoud van de natuurlijke sympathie die onze iconische dolfijn uitstraalt en opwekt”, bevestigt Philippe Jaumain. “We besloten al snel om de mascotte nauwer te integreren in het logo. De dolfijn wordt nu geassocieerd met de naam Contact en vormt de 'C'. Om de consistentie te waarborgen is gekozen voor een typografie die identiek is aan die van de logo's van de andere mediakanalen van de Groep. Het eindresultaat is eenvoudiger, leesbaarder, moderner, puurder en vrolijker.”

Archief / MEDIA