Fr

BRANDS

Honda ontwikkelt droomgenerator (by Focalys)

Woensdag 26 Juni 2024

Honda ontwikkelt droomgenerator (by Focalys)

In de Verenigde Staten heeft Honda een leuke manier gevonden om zijn elektrische SUV ‘Prologue’ te promoten. Sinds maart stelt het merk fans in staat om reclamespots voor de wagen te maken, dit dankzij een droomgenerator die met AI is ontworpen.
 
De ‘Dream Generator’ is ontwikkeld door Amazon Ads Brand Innovation Lab en is toegankelijk via call-to-action banners die te zien zijn op Amazon, maar ook op verschillende toestellen van het platform, zoals de Alexa-spraakassistent of het connected touchscreen Echo Show.
 
De tool begeleidt de gebruiker door hem eerst een paar vragen te laten beantwoorden. Een AI gebruikt vervolgens de creaties van verschillende artiesten (illustratoren, regisseurs, 3D-designers) om een gepersonaliseerde film te genereren met de SUV in de hoofdrol. Er kunnen meer dan 190 verhaalvarianten worden gemaakt, waaronder universums als een groene jungle met dinosaurussen, een magische wereld van wolken of microscopische tuinen... De gebruiker kan de film vervolgens delen op de sociale media.

Het initiatief is doordacht omwille van twee redenen: ten eerste richt het zich op Amazon-gebruikers, waardoor er meteen miljoenen potentiële deelnemers kunnen bereikt worden.  Verder is er het virale aspect dankzij de spots die snel en gemakkelijk kunnen worden gecreëerd en vervolgens door de internetgebruikers zelf worden verspreid.

Archief / BRANDS