Fr

BRANDS

Mayerline Brussels zet wijze vrouwen in de verf

Maandag 8 April 2024

Mayerline Brussels zet wijze vrouwen in de verf

Cijfers van de Verenigde Naties wijzen uit dat zo’n 22% van de wereldbevolking 50+ is en een vrouw. Vanuit de overtuiging dat deze vrouwen net als de anderen de kracht hebben om positieve verandering teweeg te brengen en in staat zijn op elke leeftijd te inspireren, besloot het kledingmerk Mayerline Brussels om 9 april uit te roepen tot National Wise Women’s Day.

Aldus wil het merk dat zich al 65 jaar inzet voor perfecte pasvormen voor alle lichamen van eender welke leeftijd, vrouwen ervan bewustmaken dat ze ook met enkele jaren meer een rolmodel kunnen zijn voor hun eigen en de jongere generaties.
 
Dat is minder evident dan het lijkt. “Vanaf hun 50ste krijgen vrouwen vaak het gevoel dat ze onzichtbaar zijn in de ogen van de maatschappij”, beaamt Katrien De Cannière, marketing manager bij Mayerline Brussels. “Maar in plaats van daarover te klagen wilden we een positief verhaal brengen. Centraal daarin staat de manier waarop 50+-vrouwen in het leven staan. Met onze campagne willen we ze uitnodigen om uit de schaduw te treden en hun leeftijd te omarmen, zodat ze anderen kunnen inspireren. Hun outfit is een van de elementen die hen daarbij kan helpen.”
 
Die boodschap vatte het merk samen in een statement. “Dat werd verstuurd naar een honderdtal vrouwen wiens stem we wensen te horen en gezicht we wensen te zien op 9 april om te sensibiliseren voor de leeftijdsgebonden stigma’s”, vervolgt de marketing manager. “Het manifest roept vrouwen ook op om de brief, voorzien van een foto, te delen via de sociale netwerken met de hashtag #NationalWiseWomensDay en zo ook de jongere generaties te inspireren.”
 
De actie wordt ondersteund door een campagne met een paid gedeelte dat ontwikkeld werd in samenwerking met BeContent en te zien is in print, online (Roularta en DPG Media) en op tv (VTM). Er hoort ook een omvangrijk PR- en influencerluik bij in samenwerking met MMBSY; dat wordt uitgedragen door bekende namen als Greet Rouffaer, prinses Delphine van Saksen-Coburg, Geena Lisa en Cath Luyten.
 
“Uiteraard heeft de problematiek meer om het lijf dan de look, de uitstraling en de kledij alleen”, besluit Katrien De Cannière. “Daarom organiseren we ook workshops in de winkels over thema’s die vrouwen aanbelangen. Dan denk ik aan een onderwerp als de menopauze bijvoorbeeld. Er staat in dat verband dit najaar een partnership met Libelle op het programma. We steunen ook initiatieven als Pink Ribbon, gezien het grootste aandeel vrouwen dat ooit met borstkanker geconfronteerd wordt ook 50+ is. Er zullen nog andere acties volgen. De doelgroep wordt steeds mondiger en het bewustzijn van de noodzaak aan een inclusievere samenleving op het vlak van leeftijd groeit. Dat kunnen we alleen maar toejuichen en we willen graag ons positief steentje bijdragen.”

Archief / BRANDS