Fr

PARTNER CONTENT

De gamingmarkt groeit explosief!

Woensdag 29 Mei 2024

De gamingmarkt groeit explosief!

Dit nieuwe nummer van ‘Think ahead’, de ‘insights & learnings’-rubriek van RMB's MarCom-afdeling, neemt de gamingmarkt onder de loep.
 
In een wereld waar 'digitaal' onze communicatievormen meebepaalt, verschijnt gaming op het toneel als een nieuw kanaal, dat adverteerders niet kunnen negeren. Gaming groeide immers uit tot een universele vrijetijdsbesteding, die alle categorieën van de bevolking bereikt en wereldwijd miljoenen betrokken fans, zowel spelers als kijkers, aantrekt. 

Ook in België blijft de gaming markt maar groeien. Inzicht krijgen in de consumptiegewoonten, de bijzondere kenmerken van gamers en de voorkeuren van de 'watchers' is cruciaal om de impact te begrijpen van dit nieuwe medium en zijn reclamepotentieel. 

Met de expertise van het bedrijf Sparkers, om het belang van de sector beter te vatten, biedt RMB een uitgebreide analyse en in de toekomst een regelmatig bijgewerkte barometer.

De videopodcast hieronder licht in grote lijnen de populariteit van videogames en e-sport toe, hier en elders in de wereld. Graag meer cijfers? Ontdek het succesverhaal van gaming in detail op rmb.be.

 Get inspired by our expertise!
 THINK AHEAD.

Archief / PARTNER CONTENT