Fr

AGENCIES

Ogilvy One is terug

Maandag 18 Maart 2024

Ogilvy One is terug

Ogilvy komt met een nieuwe propositie onder de vlag van Ogilvy One. Die zal zich toespitsen op relationship design, vanuit het idee dat consumenten vandaag zelf beslissen hoe en waar ze interageren met merken, vanaf de ontdekking van het merk tot en met de aankoop van het product. In die zin zal Ogilvy One merken helpen de shift te maken van ‘managing’ naar ‘designing’ relationships met hun consumenten.
 
Het aanbod wordt uitgerold doorheen het hele Ogilvy-netwerk wereldwijd en zal kunnen rekenen op een specifiek team per regio. Het is gestructureerd rond vier pijlers: ‘Brand’ (een geconnecteerd ecosysteem voor customers dat de lineaire customer journey vervangt), ‘Business’ (waarde-uitwisseling), ‘Customer’ en ‘Technology & Data’.
“Deze vier pijlers kunnen worden geactiveerd via evenveel diensten die waarde moeten creëren voor de consument”, aldus Mathieu De Moor die bovenop zijn huidige functie als regional head of media binnen Ogilvy Social.Lab Belgium, ook verantwoordelijk wordt voor het media- en commercegedeelte van het Oglivy One-aanbod voor de EMEA-zone.
De diensten in kwestie zijn gericht op Acquisition (prospects transformeren tot trouwe klanten aan de hand van first-party data en AI), Service Design (via de creatie van gepersonaliseerde virtuele ervaringen die interactie met de consumenten verbeteren), Continuous Commerce en tot slot Loyalty & CRM.
 
Ogilvy Social.Lab Brussels zal een belangrijke rol spelen in dit nieuwe aanbod via zijn mediateam. “We zullen ten minste drie van de vier diensten ondersteunen”, aldus Mathieu De Moor. “In termen van uitvoering, natuurlijk, maar ook in termen van strategie, dankzij onze kennis van de verschillende digitale kanalen, formats en platformen die cruciaal zal zijn bij het definiëren van ecosystemen, bijvoorbeeld. Wij zijn een van de enige Ogilvy-markten in EMEA die over deze media-expertise beschikt.”
 
Zo zal het Brusselse team dat twaalf multifunctionele leden telt, het media- en commerceluik ondersteunen vanuit z’n expertise opgedaan met commerce.Lab, maar ook bijdragen aan ‘dashboarding’: “We hebben een ervaren data & automation team in huis dat een actieve rol zal spelen in de technologie & data pijler gezien het groeiende aantal verzoeken van de markten op dit gebied”, legt Mathieu De Moor uit. ““In feite doen we al deze dingen vandaag al, maar het gaat om een verhelderende structurering van de bestaande diensten en expertise. We denken dat dit onze bestaande klanten beter kan helpen, maar ook nieuwe business genereren voor zowel het netwerk als voor het bureau in Brussel, onder andere door expertises die anders misschien minder optimaal gebruikt worden in de kijker te zetten.”

Ogilvy One wordt wereldwijd geleid door Kent Wertime, de huidige co-CEO van Ogilvy APAC, die eerder leiding gaf aan het voormalige Ogilvy One in Azië. 

Ter herinnering: Ogilvy One werd oorspronkelijk opgericht op de fundamenten van Ogilvy&Mather Direct in 1997 om beter aan te sluiten bij de focus op one-to-one marketing uit die tijd. In 2018 werd het merk, samen met onder andere Ogilvy PR, aan de kant geschoven als onderdeel van de algehele herstructurering van de Ogilvy Group door de toenmalige CEO John Seifert om de organisatie te vereenvoudigen tot een geïntegreerde P&L.

Archief / AGENCIES