Fr

PARTNER CONTENT

AI zorgt voor revolutie in programmatic advertising bij Programmads

Donderdag 4 Mei 2023

AI zorgt voor revolutie in programmatic advertising bij Programmads

Programmatic Marketing is een snelgroeiend en complex vakgebied, dat steeds een belangrijker aandeel vertegenwoordigt in de Europese mediabestedingen. Gezien de sterke toename van dit type campagnes en de verscheidenheid van de gebruikte technologieën, hebben zowel merken als agencies steeds meer behoefte aan real-time ondersteuning voor de optimalisatie van hun campagnes.

Het Europese bureau Programmads loopt voorop in deze revolutie door op kunstmatige intelligentie-gebaseerde tools te ontwikkelen die zijn programmatic oplossingen nog effectiever maken.

Met zijn eigen AI-tools biedt Programmads zijn klanten van bureaus en merken aanzienlijk betere resultaten dan traditionele methoden. De data-analyse verloopt sneller en nauwkeuriger, reclametargeting is effectiever en de campagneprestaties zijn beter. Uit een verslag van Forrester blijkt dat adverteerders die op AI gebaseerde tools gebruiken hun campagneprestaties met 10-20% zien toenemen ten opzichte van traditionele methoden.

De eerste door Programmads ontwikkelde tool is Adnautics, een tool voor mediacorrelatie, impactmeting en voorspelling van de reclame-impact op business-KPI's. Programmads lanceerde onlangs Budget Keeper, een tool voor mediabudgetcontrole en -beheer. Merken en bureaus kunnen met de slimme functies hun mediabudgetten efficiënt optimaliseren en te hoge uitgaven in DV360 en Amazon's DSP voorkomen.

Maak kennis met Adam, de conversationele AI-ondersteuning voor Adtech-tools van Programads

De nieuwste toevoeging aan hun arsenaal is Adam, een chatbot gebaseerd op Natural Language Processing-technologie.

Klanten van Programmads kunnen met Adam technische en nauwkeurige informatie krijgen over operationele kwesties met betrekking tot Adtech-tools van het Google Marketing Platform (DV360, Google Analytics, Campaign Manager, Search Ads360, Tag Manager), Amazon's DSP en Adserver, Xandr of zelfs Adform.

Dankzij deze wizard kunnen mediabuyers rekenen op real-time ondersteuning. Dit is cruciaal voor efficiënte productiviteit en om het tekort aan talent en kennis met betrekking tot deze complexe tools op te vangen.
"Programmatic advertising is een zeer dynamische industrie en we zijn voortdurend op zoek naar manieren om de evoluties een stap voor te blijven", aldus Gaetan Godart, managing director van Programmads.

"Dankzij ons gebruik van AI kunnen we gegevens veel sneller en nauwkeuriger verwerken, wat onze klanten een concurrentievoordeel oplevert."
Programmads kondigt de komende release aan van andere op AI-gebaseerde tools die momenteel in ontwikkeling zijn en na de gevalideerde testfase direct beschikbaar zullen worden gesteld aan de klanten.

"Dankzij onze interne organisatie en structuur kunnen we zeer flexibel zijn en inspelen op de behoeften van onze klanten", besluit Gaetan Godart.
 
Het belang van programmatic advertising en op AI gebaseerde oplossingen neemt toe. Met zijn wendbare en iteratieve aanpak wil Programmads het voortouw nemen in deze revolutie in Europa.

Archief / PARTNER CONTENT