Fr

MEDIA

MMD biedt DOOH-inventaris aan in programmatic en introduceert D-OTS currency

Woensdag 7 September 2022

MMD biedt DOOH-inventaris aan in programmatic en introduceert D-OTS currency

Het is zonder enige twijfel een première in het wereldje van de Belgische Retail Media. Vanaf oktober worden alle door MMD gecommercialiseerde DOOH-installaties aan de ingang en in de Delhaize-winkels tot aan de kassa ook in programmatic aangeboden, bovenop de rechtstreekse verkoop.
 
Deze nationale inventaris van 806 schermen zal beschikbaar zijn via de onafhankelijke SSP MyAdbooker.   
 
Olivier Degrez, directeur van Media Marketing Delhaize, benadrukt de methodologie van de meting die bij deze evolutie hoort: “We baseren ons op de normen van onze Nederlandse buren, de D-OTS. Deze nieuwe kwalitatieve en transparante currency werd ontwikkeld door het IAB Pays-Bas en JIC Buitenreclame Onderzoek (BRO). Aan de hand van de automatische meting van het aantal shoppers per week – via de kastickets en de tellers bij de ingang van de winkels – kunnen we nauwkeurig de OTS (opportunity to see) van elk scherm bepalen, dus het aantal mensen dat gedurende minstens 2 achtereenvolgende seconden in contact staan met de advertentie.”
 
Volgens Olivier Degrez levert een advertentie 2,5 miljoen gegarandeerde impressies per week op voor de hele inventaris.
 
“Deze meting is per winkel en per dag beschikbaar. Dit programmatic aanbod zal ons in staat stellen onze klanten nog flexibelere always-on plannen voor te stellen. Het voordeel is ook dat de volledige adviesfunctie die MMD in de genen zit en onze direct sales verrijkt zullen worden door deze D-OTS-meting, met een CPM-model”, zegt Olivier Degrez nog.
 
En hij besluit: “Met de snelle ontwikkeling van ons DOOH-netwerk dat voortaan versterkt wordt door dit programmatic aanbod, betreden we een universum dat beschouwd wordt als een groeipool en dat merken zou moeten aanspreken, ook buiten de fmcg.”

Archief / MEDIA