Fr

TECH

RMB en Sparkers introduceren barometer rond gaming

Maandag 20 Mei 2024

RMB en Sparkers introduceren barometer rond gaming

In samenwerking met Sparkers dat gespecialiseerd is in analyse van de gaming markt, lanceert RMB een barometer om merken te helpen inzicht te krijgen in de trends, profielen en praktijken van gamers op wereldwijde schaal.

Op basis van declaratieve gegevens en real time metingen op live streaming en VOD-platformen zijn de eerste resultaten van deze driemaandelijkse barometer vorige week aan de markt gepresenteerd. We komen hier binnenkort op terug.

Het project maakt deel uit van de ontwikkeling van Slice, de content productiecel van RMB. De regie omschrijft het als “een unieke kans voor makers die actief zijn in gaming”, maar ook voor merken.

“Deze sector is steeds interessanter voor adverteerders die hem zien als een nieuwe manier om jongere doelgroepen te bereiken”, aldus Yves Gérard, CEO van RMB. Zijn tegenhanger bij Sparkers, Gilles Collet (foto), bevestigt dit: “Vandaag is gaming een volwaardig medium geworden, met een bereik van miljoenen. Als zodanig moeten communicatiestrategieën gaming opnemen in hun mix, vooral als het gaat om het bereiken van doelgroepen die niet vaak te vinden zijn in traditionele media en sociale netwerken.”

Archief / TECH