Fr

AGENCIES

WPP installeert BAV Consult in België

Woensdag 8 Juni 2022

WPP installeert BAV Consult in België

Het platform voor merkanalyse van WPP behoeft wellicht geen introductie. De Brand Asset Valuator, die destijds werd gecreëerd op basis van de gelijknamige studie van Y&R, omvat nu gegevens over zo'n 60.000 merken in 50 landen, over een periode van bijna 30 jaar. Het is uitgegroeid tot een volwaardig consultancy-instituut binnen de Britse groep en krijgt nu ook een Belgische vestiging.
 
Het doel van deze franchise is om bedrijven toegang te geven tot deze collectieve merkexpertise. BAV Consult zal worden geleid door specialisten van GroupM, Wunderman Thompson, LDV United en FamousGrey, met de steun van BAV Group en onder leiding van Johan Hellemans (ex Censydiam, Ipsos...), die meer dan 25 jaar ervaring heeft in marketingonderzoek en merkstrategie.
 
Gio Canini, country manager van WPP België (foto): "Het aanbod van BAV Consult is een essentiële schakel in ons WPP-campusprogramma om de samenwerking tussen bureaus te vergemakkelijken en een extra troef die we ter beschikking stellen om vragen in verband met merkpositionering te beantwoorden.”
 
“We kunnen KBC vergelijken met Apple Pay, PayPal en Mastercard, VTM met Netflix, Jupiler met Johnnie Walker of Aveve met Hubo of Albert Heijn, aan de hand van dezelfde KPI's”, vervolgt Johan Hellemans. “In wezen kunnen we elk van de 1.100 merken die in 2022 in België zijn gemeten, vergelijken met elk van de 60.000 merken in de databank. Het is een unieke kans voor een onderzoeker om te kunnen werken op zo'n grote hoeveelheid merkdata uit verschillende categorieën.”

Archief / AGENCIES