Fr

AGENCIES

Havas Village ontdubbelt met de lancering van Boondoggle Havas

Vrijdag 17 Februari 2023

Havas Village ontdubbelt met de lancering van Boondoggle Havas

De groep Havas fuseert Havas Creative Brussels en zijn filiaal Boondoggle. De nieuwe Belgische structuur telt voortaan dus een enkel creatief bureau dat Boondoggle Havas gedoopt werd en onder leiding van Stijn Cox zal werken vanuit Leuven, en anderzijds een mediabureau, Havas Media, dat onder leiding van Hugues Rey gebaseerd blijft in de kantoren van Havas Village in Brussel.

Ht duo werd benoemd tot co-CEO van Havas België en zal rapporteren aan Alberto Canteli, Havas Group CEO, CEE, Middle East en Asia. Hugues Rey en Stijn Cox nemen dus de functie over van Christian de la Villehuchet die al meerdere jaren de directie van België combineerde met de functie van global chief integration officer van de groep Havas en zich voortaan dus kan toeleggen op laatstgenoemde missie.
 
David Grünewald die de Havas-familie twee jaar geleden vervoegde als CEO van Havas Brussels, zal zijn carrière voortzetten binnen Havas International.
 
Luiden deze veranderingen het einde van het Havas Village experiment? "Neen, integendeel; We hebben voortaan de gelegenheid om nog beter samen te werken met twee uitvalsbasissen voor onze medewerkers en een gemeenschappelijke infrastructuur. Een dorp is per definitie een plek waar mensen elkaar kunnen ontmoeten; deze kans verdubbelen we nu", aldus Hugues Rey. 
 
"Deze concrete versterking van onze samenwerking is een direct antwoord op de talrijke en complexe uitdagingen waarmee onze klanten en alle adverteerders worden geconfronteerd: integratie van merkopbouw op lange termijn en prestaties op korte termijn, coherent denken over het hele gamma communicatiekanalen, het evenwicht vinden tussen sterke creatie en effectieve innovatie, en de noodzaak om de consument een geïntegreerde merk- en media-ervaring te bieden", vervolgt de co-CEO. "Met behoud van de sterke identiteit en duidelijke missie van elke entiteit bieden wij een breder scala aan oplossingen met een grote flexibiliteit. Dit sterke partnership is essentieel om samen de day-to-day te beheren maar ook om met volle goesting te kunnen bouwen aan de toekomst van de groep."
 
"Bovendien krijgen we als Boondoggle Havas niet alleen toegang tot groepstroeven zoals de Meaningful Brands studies en de intelligence tools. We worden ook de natuurlijke eerste business partner van Havas Media in België en het Havas International Netwerk", besluit zijn alter ego Stijn Cox. 

Archief / AGENCIES