Fr

AGENCIES

Dentsu International: Mark van Dijk onthult zijn Benelux-structuur

Maandag 28 Juni 2021

Dentsu International: Mark van Dijk onthult zijn Benelux-structuur

Nadat Dentsu eind vorig jaar het collectief ontslag van zijn Belgische personeel aankondigde en in april bekendmaakte dat een nieuwe op te richten Belgische vestiging geïntegreerd zou worden in een Benelux-structuur, lost het bureau nu een aantal concrete details over zijn nieuwe organisatie en manier van werken.
 
Bedoeling: breken met de negatieve evolutie in het verleden en zo snel mogelijk opnieuw met groei aanknopen door wat in Nederland bewezen heeft dat het werkt ook in België toe te passen. Het wordt een echt geïntegreerde structuur, onder leiding van een vierkoppig directieteam voor de Benelux. Dat wordt aangestuurd door Mark van Dijk die sinds januari 2020 aan het hoofd staat van Dentsu Nederland. “We willen het beste van beide waarborgen en waar het centraal kan, gaan we het centraal beheren (bijvoorbeeld HR, accountancy). Waar de lokale specificiteit een lokale aanwezigheid vereist, zullen we die lokaal voorzien”, aldus de CEO in het interview dat hij ons toekende en dat we deze zondag publiceren in onze laatste Brunch van het seizoen.
 
Het vierkoppige managementteam voor de media-afdeling die actief zal zijn over alle landen heen en een team van 250 mensen vertegenwoordigt, zal bestaan uit Els Wijnstekers (director of client management), Michael Willems (director of strategy), Wouter Moen (director of operations) en Ronnie van Briemen (director of trading).
 
Hierbinnen zal een aantal klantenteams bestaan die, al naargelang de klant, geleid worden vanuit Brussel of Amsterdam. Zo zal Laurent Massart (head of client services in de oude structuur) als client partner leiding geven aan een klantteam vanuit Brussel met, op die klanten, verantwoordelijkheid over de landen heen. Wat planning en buying betreft, zijn er AV-, OOH- en printspecialisten in Brussel en Amsterdam, dit geldt ook voor communcations consulting. Business strategy, marketing intelligence en digital worden dan weer voor beide landen aangestuurd en beheerd vanuit Amsterdam.
 
In de Brusselse vestiging zullen naast Laurent Massart straks ook de volgende managementrollen vertegenwoordigd zijn: Matthieu Coulange (comms director), Hélène Bairiot (OOH director), Isabelle Rotsaert (trading director),Geoffrey Moulart (branded content director) en een nog aan te stellen AV director.
 
De nieuwe Belgische vestiging waar om te beginnen een twintigtal mensen zal werken, neemt vanaf juli haar intrek in een coworking space in Watermaal-Bosvoorde. Het bureau zou op 1 oktober volledig operationeel moeten zijn om in deze nieuwe Benelux structuur zo’n 40 internationale klanten te bedienen. Aan nationale pitches zal de structuur voorlopig niet deelnemen.
 
Alessandro Papa die als COO recentelijk verantwoordelijk was voor de vroegere Belgische activiteiten van de groep  zal de overgangsfase mee in goede banen leiden. Over zijn volgende rol binnen de groep wordt in het najaar gecommuniceerd.

Archief / AGENCIES