Fr

AGENCIES

GroupM bindt strijd aan met MFA-sites

Donderdag 24 Augustus 2023

GroupM bindt strijd aan met MFA-sites

GroupM heeft nieuwe maatregelen aangekondigd om programmatic investeringen in zogenaamde MFA-sites en -domeinen (Made For Advertising) terug te dringen, en dit via een partnerschap met Jounce Media.
 
Deze specialist in programmatic supply chain management ontwikkelt beschermingssystemen die gebaseerd zijn op domeinnaamdetectie en tracking technologieën. Het partnerschap moet GroupM in staat stellen deze technologie te integreren in haar campaign planning processen om aldus verspilling in de reclame-uitgaven te voorkomen, naast investeringen in dubieuze websites. Verder is de doelstelling het versterken van het aspect duurzaamheid in de programmatic supply chain door niet bij te dragen aan de aanzienlijke CO2-voetafdruk die zulke MFA-sites hebben. 

GroupM benadrukt dat de nieuwe technologieën de snelheid, schaal en verfijning waarmee MFA-sites zich verspreiden, vergroten. Onlangs publiceerde de Amerikaanse Association of National Advertisers (ANA) een rapport over de transparantie van programmatic dat dit standpunt onderschrijft. Daarin wordt onder meer aangegeven dat 15% van de investeringen en 21% van het totale volume aan impressies naar clickbait- en MFA-sites gaan.

Archief / AGENCIES