Fr

CREATIONS

Xmas ads: Britse retailers trappen het seizoen af

Maandag 4 November 2024

Xmas ads: Britse retailers trappen het seizoen af

Zoals de traditie al enkele jaren wil, beginnen Britse adverteerders, en meer bepaald de retailers, begin november al met het lanceren van hun kerstcampagnes.

Dit geldt in het bijzonder voor Aldi, Asda, Sainsburry en Harvey Nichols... Naar aloude gewoonte doet ook John Lewis mee aan het feestje. Het breekt dit jaar een beetje met de codes met zijn ‘Give Knowingly’ trilogie, een campagne van Saatchi & Saatchi. De adverteerder startte in oktober met de film ‘The Window’ en deel twee van de saga is net uit.
Ondertussen zetten Aldi en McCann voor het negende jaar op rij de Kevin The Carrot saga voort, een van de favorieten van het Britse publiek.

In deze nieuwe Psyop-productie moeten de neef van Willie Witloof en zijn partner Katie opboksen tegen de mysterieuze ‘Humbugs’ die de ‘Christmas Spirit’ hebben buitgemaakt.
Ook Asda trekt deze kaart met een film van Havas over een team kabouters dat vastbesloten is om de feestdagen te redden. De film is een mix van realistische beelden en animatiescènes.
Een ander beproefd recept in kerstcampagnes is het gebruik van een populaire soundtrack. In dit geval neemt de productie van Hungry Man de klassieker ‘Driving Home for Christmas’ van Chris Rea onder handen. In de reclameversie wordt dit ‘Driving Gnome for Christmas’.

Ondertussen steekt Sainsbury de Grote Vriendelijke Reus van Roald Dahl in een nieuw jasje.
De spot is gemaakt door New Commercial Arts en geproduceerd door Rogue Films. De adverteerder wist Stephen Fry te overhalen om de voice-over voor zijn rekening te nemen. De spot is gecreëerd in samenwerking met de Roald Dahl Story Company.
We volgen de grote vriendelijke reus en Sophie, een medewerker van Sainsbury, in hun zoektocht naar verse ingrediënten voor het klaarmaken van de gerechten voor het kerstfeest.

Tot slot trekt Harvey Nichols de animatiekaart met ‘Cable all the way’.
Deze film, gecreëerd en geregisseerd door The Berry, dook nadrukkelijk in het universum van Tim Burton en laat Robot Boy zien. Die is zo opgewonden over de cadeautjes van de Kerstman dat hij zijn elektriciteitskabel vergeet.

De adverteerders tastten eens te meer serieus diep in hun buidel om de consumenten aan hun bestaan te herinneren voor de feestdagen, zoveel is duidelijk. Geniet ervan!

Archief / CREATIONS