Fr

AGENCIES

Pitch Nationale Loterij: de finalisten?

Zondag 16 Maart 2025

Pitch Nationale Loterij: de finalisten?

Volgens onze bronnen zijn enkel BBDO, Happiness en mortierbrigade nog in de running voor de twee eerste loten van het communicatiebudget van Nationale Loterij.

Het derde en laatste lot betreft de corporate communicatie. Daar staan naar verluidt AKQA Brussels, Joe Public en Mutant op de shortlist. 

Er wordt één bureau per lot geselecteerd voor een contract van vier jaar.

Ter herinnering, TBWA beheert momenteel het corporate budget van de adverteerder, terwijl BBDO en mortierbrigade respectievelijk verantwoordelijk zijn voor de krasspelen en voor Lotto. Het digitale luik is in handen van iO.  
 
We geven nog mee dat het mediabudget van Nationale Loterij ook in pitch is. Ook hier zijn er drie bureaus in de finale geraakt: IPG Mediabrands, de huidige beheerder van het budget via Initiative, Mindshare (GroupM) en een combo die Space verenigt met zijn mede-aandeelhouder Publicicis.

Archief / AGENCIES