Fr

AGENCIES

FamousGrey wint KBC

Donderdag 1 December 2022

FamousGrey wint KBC

De beslissing is gevallen. Na een grondige selectieprocedure en in de finale tegen zijn WPP-neefje Wunderman Thompson, won FamousGrey de pitch van KBC. Volgens de klant, die op zoek was naar een strategisch sterk bureau dat een creatief verschil kon maken, “was het de bereidheid van FamousGrey om lokaal en maatschappelijk relevant werk te leveren, evenals de digitale en technologische aanpak” die de doorslag gaf.
 
FamousGrey, dat de fakkel overneemt van TBWA, dat nu verantwoordelijk is voor ING, zal de nieuwe merkbelofte ‘KBC beweegt met je mee’ verder uitbouwen.
 
“Wij zijn een bureau dat maatschappelijk relevant werk wil maken. We werken dan ook liefst voor merken die dit soort impact meenemen als deel van hun communicatie. Daarom zijn we volop voor KBC gegaan, want banken en verzekeringen hebben een belangrijke rol in de samenleving. Daarbovenop voelen we net zoals KBC nog steeds een sterke lokale verankering. De bankverzekeraar van hier, met een agentschap van hier: we kijken enorm uit naar deze samenwerking en zijn enorm blij dat zij ook voor ons gaan.”, aldus Francis Lippens, CEO van FamousGrey.
 
Jurgen Vandervelde, directeur Marketing en Communicatie KBC divisie België: “FamousGrey kon zich perfect inleven in het DNA en de strategische richting van KBC en wist dit te vertalen in concrete antwoorden op de gestelde uitdagingen voor de toekomst. Hun kennis rond merkpositionering en ervaring met duurzaamheid, ecosystemen, partnerships en employer branding geeft ons het volste vertrouwen in de samenwerking. We kijken er alvast naar uit hoe FamousGrey zich met KBC meebeweegt in de komende jaren.”
 
Ter herinnering, KBC voerde ook een tweede competitie, meer bepaald rond zijn mediabudgetten. Dat verdict is nog niet gevallen; momenteel wordt het budget nog beheerd door Mindshare.

Archief / AGENCIES