Fr

AGENCIES

Lego bouwt met Publicis

Dinsdag 2 Juli 2024

Lego bouwt met Publicis

Na een eindeloze pitch die 18 maanden geleden begon, heeft de Lego-groep besloten om al zijn media-accounts - geschat op meer dan 450 miljoen dollar - te centraliseren bij Publicis.

De samenwerking is onmiddellijk van start gegaan, in eerste instantie samen met uittredend bureau Initiative. Het bureau van IPG Mediabrands, dat sinds 2017 verantwoordelijk is voor Lego, zal binnen drie maanden de touwtjes definitief uit handen geven.
 
Het budget zal beheerd worden via een specifieke structuur en een dedicated team binnen Publicis Groupe, dat het merk Publicis One, "powered by Starcom", nieuw leven inblaast.
 
In een persbericht zei Julia Goldin, chief product & marketing officer van Lego, dat ze "onder de indruk was van de diepte en breedte van de expertise van Publicis One en de afstemming van hun culturele waarden".
 
"We kijken ernaar uit om samen te werken aan het verbeteren van ons ecosysteem, dankzij hun kennis en mogelijkheden om boeiende en betekenisvolle ervaringen te creëren voor ons publiek. Samen willen we kinderen en gezinnen over de hele wereld inspireren, creativiteit stimuleren en spelenderwijs leren bevorderen", voegde ze eraan toe. Ze bedankte ook het team van Initiative/IPG Mediabrands: "Ze hebben ons bij elke stap terzijde gestaan tijdens de groei van ons bedrijf en de lancering van onze eerste wereldwijde merkcampagne."

Archief / AGENCIES