Fr

CREATIONS

at-thetable zet een valstrik op voor FOD Economie

Vrijdag 28 Juni 2024

at-thetable zet een valstrik op voor FOD Economie

at-thetable ontwikkelde een campagne voor de FOD Economie om festivalgangers deze zomer te behoeden voor valse tickets. De overheidsdienst heeft namelijk een verdubbeling vastgesteld van het aantal meldingen van mensen die opgelicht worden bij het online aankopen van tickets voor concerten, festivals, sportwedstrijden en andere events.

Het bureau besloot om fake concert- en festivalaffiches te maken met duidelijk vervalste artiesten- en festivalnamen, zoals Couleur Cafake, Reggae Geeuw, Justin Timberfake, Willy Eilish en Lenny Tomate Krevitz. Dit om bezoekers aan te moedigen om de officiële kanalen te gebruiken voor de aankoop van tickets.

Heel wat Belgische festivals schaarden zich achter de campagne en gaven toestemming om hun affiches te vervalsen. Deze worden deze zomer ingezet in social video’s, DOOH en bannering op zoekertjessites, nieuwssites en contextuele sites. Er staan ook radiospotjes op het programma.

Verder was er in de mediamix plaats voor een activatie. Radiopresentatoren ontvingen fake T-shirts van hun favoriete artiesten om aldus de conversatie te starten. Fake merchandising standjes op de festivals vervolledigden het geheel.

Archief / CREATIONS