Fr

MEDIA

VRT roept intern creatief marketing agency in het leven met Lieven Van Overbeke

Zondag 3 December 2023

VRT roept intern creatief marketing agency in het leven met Lieven Van Overbeke

De Vlaamse openbare omroep pakt uit met z’n eigen nieuwe interne creatieve bureau. Dat werd VRT Creative gedoopt. Manager Emilie Kino en haar team van creatives, promomakers, accounts, producers en designers krijgen de steun van Lieven Van Overbeke als strategisch creatief directeur. In die functie zal hij een sturende rol spelen in het uittekenen van de merk- en communicatiestrategie van de verschillende VRT-merken.

Lieven Van Overbeke kan prat gaan op een ruime ervaring in de media bij de grootste spelers op onze audiovisuele markt: hij was gedurende zes jaar strategisch creatief directeur bij Play Media en gedurende meer dan 25 jaar Creatief Directeur bij DPG Media. Sinds 2013 bezet hij dezelfde functie bij het bekende bureau Gédéon Brand & Broadcast Design dat onder andere instond voor de nieuwe identiteit van de Play-merkenportefeuille.

Emilie Kino kent het reilen en zeilen van een creatief bureau als haar broekzak, dankzij de vele jaren die ze werkte bij bureaus als mortierbrigade, BBDO en Mutant.
 

Archief / MEDIA