Fr

AGENCIES

Wolf Florizoone (June20): "We geloven in de kracht van communicatie die mensen in beweging brengt om merken te doen evolueren"

Zondag 4 December 2022

Wolf Florizoone (June20):

Na tien jaar bestaan werd Gutzandglory omgedoopt tot June20. Dat gebeurt niet vaak, dus het was onze aandacht waard, zeker omdat er ook een integratie bijhoort: die van het digitale Antwerpse bureau Mundo Digitalis, waarmee Gutzandglory al vele jaren samenwerkte.
 
Tijd voor een afspraak met het nieuwe management van June20, bestaande uit Wolf Florizoone (MD), Kris Lenaers (CD) en Frederik De Zutter (Account Director), alsook Hans Palmers, de oprichter van Mundo Digitalis.
 
Waarom ‘June20’?
 
Frederik De Zutter:
De naam is gebaseerd op een wetenschappelijke formule die ontwikkeld werd door Cliff Arnall, psycholoog aan de universiteit van Cardiff. Hij bepaalde op basis van psychologische, sociale en meteorologische parameters de dag van het jaar die mensen als de gelukkigste beschouwen. Dat blijkt 20 juni te zijn, wat perfect bij ons past, want de naam weerspiegelt de positiviteit die we willen uitstralen: we doen altijd ons best om elke dag zo positief en vrolijk te maken als 20 juni, zowel voor onze medewerkers als voor onze klanten.
 
En waarom de integratie van Mundo Digitalis?
 
Wolf Florizoone:
Om onder de vlag van June20 een enkele creatieve en toegankelijke communicatiestructuur te vormen, maar ook om als team creatieve en technologische oplossingen aan te bieden vanuit Gent en Antwerpen, alsook vanuit meer dan 40 thuiskantoren, op basis van een duidelijke merk- en communicatiestrategie.
 
Hans Palmers: Wij zorgen voor een optimale flow tussen creatie, design, digital en strategie, waarbij iedereen verder kijkt dan zijn eigen expertise. Dankzij mijn eigen expertise, opgedaan bij TBWA (waar hij bijna tien jaar, waarvan meer dan vijf jaar als director online production, nvdr) met klanten als Delhaize en KBC, heb ik de mindset om digitaal, branding en reclame te combineren.
 
Wolf Florizoone: Wij geloven in de kracht van communicatie die mensen beweegt om merken te doen evolueren. Dankzij de fusie met Mundo Digitalis kunnen we dit nog beter doen, met een in-house team voor platformontwikkeling, e-commerce en digitale marketing. Vandaag zijn we waarschijnlijk een van de weinige onafhankelijke bureaus in België die zo'n breed scala aan diensten aanbieden: van strategie tot branding, van communicatie tot PR, van platforms tot digitale media, om nog maar te zwijgen van een mediateam dat gespecialiseerd is in digitale reclame.
 
Kris Lenaers: Creativiteit is altijd onze toegevoegde waarde geweest, ook in de digitale kanalen. De afgelopen jaren hebben ons gelijk gegeven: we zien dat adverteerders steeds meer het belang van hun merk en content inzien, en dus de noodzaak van een emotionele band met de doelgroep. Dit is precies wat we propageren met ‘Engineering Emotions’.
 
Kun je daar iets meer over zeggen?
 
De kracht van een merk ligt in het hart van zijn publiek. Wij geloven dat de echte waarde ervan alleen kan worden bereikt door mensen op een emotioneel niveau te raken. Dit blijkt ook uit de wetenschappelijke studie die wij lieten voeren door professor Jelle Demanet (neurowetenschapper aan de UGent en HoWest, nvdr). Bij June20 zijn we gespecialiseerd in deze emotionele band tussen merk en doelgroep. Deze aanpak, waarbij wij merken op een coherente en creatieve manier ontwikkelen vanuit een strategische basis en op alle mogelijke contactpunten, noemen wij 'Engineering Emotions'.
 
Nog een laatste woord?
 
Wolf Florizoone:
In onze sector moet je tegenwoordig gespecialiseerd of geïntegreerd zijn. Daarom zien we dat veel creatieve bureaus worden opgekocht door groepen of consultants, en dat techs de overstap maken naar creativiteit. Bij June20 willen we evolueren naar een geïntegreerd bureau door diensten toe te voegen, zonder ooit onze creativiteit, die ons DNA vormt, te verloochenen. Ons team bestaat uit meer dan 40 medewerkers die een weloverwogen mix zijn van ervaren en jongere talenten.
 
Ook inzake bedrijfscultuur is de match met Mundo Digitalis compleet: elke medewerker is een echte partner voor de klanten. Het bureau werkt met hybride teams die zich aan één klant wijden. Respect, verantwoordelijkheid en open communicatie staan voorop.

Archief / AGENCIES