Fr

AGENCIES

Programmads presenteert Adnautics

Dinsdag 23 Maart 2021

Programmads lanceert op zijn twee markten (België en Frankrijk) zijn nieuwe tool die adverteerders, mediabureaus en publishers in staat stelt de impact van marketingacties op businessindicatoren te bewijzen. De tool werd Adnautics gedoopt en omvat een media forecast module. Er wordt in real time rekening gehouden met klanten- en externe gegevens (weer, Google Search-trends, CSV-bestand, enzovoort) om de campagnedruk en de impactanalyse aan te passen.
 
Programmads benadrukt dat eender welk type data op de tool kan worden ingeplugd om de planning te linken aan het beoogde resultaat en het reclamebudget in real time te forecasten: “Adnautics beantwoordt eenvoudige en complexe media researchvragen op intuïtieve wijze. Een campagnebeheerder kan in enkele clicks weten of zijn displaycampagne een impact gehad heeft op de traffic in de winkel van een retailer, hij kan analyseren of de impact van een videocampagne uitgesteld is in de tijd, vanwege het weer of de mediadruk van een concurrent,…”
 
Dankzij de algoritmen voor machine learning en artificiële intelligentie maakt Adnautics het ook mogelijk om de verschillende beïnvloedende factoren van een marketingmix op de belangrijkste businessindicatoren te belichten. De gegevens worden niet opgeslagen maar in real time gestreamd, benut en getoond aan de gebruiker tijdens zijn onderzoek en analyse.

Archief / AGENCIES