Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

unknown.collective op verkenning voor Meurisse

Zondag 15 December 2024

unknown.collective op verkenning voor Meurisse

Sinds bijna twee eeuwen verkent Meurisse als een ontdekkingsreiziger nieuwe smaken, texturen en ervaringen; iedere keer weer overtreft de chocolademaker de verwachtingen. Dat blijkt ook uit de nieuwe imagocampagne die unknown.collective met veel poëzie creëerde.

“Vanaf de eerste hap is elk stuk Meurisse-chocolade een uitnodiging om te reizen”, steekt managing director Henry Van Vyve van wal. “We beginnen met de beste cacao en streven dan naar een bijzondere ervaring: zeezout en karamel, sinaasappel en kardemom, hazelnoot en fleur de sel. Onze creaties zijn ontworpen om de smaakpapillen te prikkelen en de verbeelding te inspireren.”
 
Die instelling om op ontdekkingstocht te gaan geldt ook voor de consument. “Elke reep is een paspoort voor een avontuur, een kans om iets nieuws te ontdekken en daarvan te genieten.
 
Vandaar de nieuwe baseline “Exploring Taste since 1845”, bedacht door unknown.collective, die niet alleen klinkt als een belofte, maar ook en vooral als een verbintenis.
 
“Het gaat om de verbintenis om de wondere wereld van chocolade te blijven verkennen, creëren en delen”, zegt Louis Vielle, het meesterbrein van het collectief die de campagne regisseerde. “De reis is net zo heerlijk als de bestemming. Daarom kwamen we op het idee om een metaforische richting in te slaan: hoe geef je in een paar seconden een hap Meurisse-chocolade met zeezout en karamel weer? Het idee om kijkers visueel onder te dompelen in de Meurisse-ervaring leek interessant, vooral omdat we op deze manier de grenzen van craft en esthetisme konden verleggen, een essentieel element voor Henry en Meurisse, maar ook voor unknown.collective.”
 
De 40”, die voornamelijk digitaal te zien is vanwege het beperkte budget waarover het kleine Belgische merk beslist, maar ook ondersteund wordt via OOH, hoeft niet onder te doen voor de producties van de grote adverteerders in de sector. Integendeel zelfs. “In deze spot waarvoor we creatief carte blanche kregen, wilden we de kijkers meenemen op een poëtische trip met een vleugje nostalgie en de neo-vintage sfeer waar ik een zwak voor heb”, vervolgt de regisseur. “Voor dit eerste deel van de saga dompelt de spot de kijker magisch maar letterlijk mee naar zee. En het werkt, ook al is de zee in kwestie eigenlijk een zwembad van 1,2 meter diep.”
 
“Dit project heeft veel tijd en energie gevraagd van unknown.collective en mijzelf”, besluit Louis Vielle. “We besloten er een spot en een portfoliocampagne van te maken door er onze reizen, onze passie voor het vak en onze ideeën in te stoppen. Het creatieve concept, de algemene art direction, de 3D en special effects, de productie en niet te vergeten de muzikale compositie zijn allemaal het werk van het collectief. Het is een compleet voorproefje van onze expertise.”
Assets :
Credits :
Client: Meurisse
Contacts: Henry Van Vyve & June Curry-Lindahl 
Creative agency & production company: unknown.collective
Creative/Art Director: Louis Vielle 
Strategist: Jonas van Bael
Producer: Esteban Brouillard
Director: Louis Vielle
DOP (underwater as well): Charlie Severe
1AC: Steve François
Gaffer: Hugo Corson
Electro: Julien Charpentier
VFX supervisor: Julien Mercier
MUA: Anais Blavier
Stylism: Dolça Mayol
Editing: Louis Vielle
Original Music composer: Charlie Severe
VFX & 3D: Julien Mercier
Colorgradding: Francois Dubois
Sound design: Gauthier Claude
Location manager: Horace Martins
Diving specialist: Tom Mahaut
Actor: Bryan Louis