Fr

MM TV

Serviceplan en MM peilen naar superkrachten van CMO's: Andy Vanhassel, vol.4

Maandag 25 November 2024

Serviceplan en MM peilen naar superkrachten van CMO's: Andy Vanhassel, vol.4

Dit is de vierde aflevering in onze reeks rond de Superpowers van CMO’s, waarin we de superkrachten van verschillende leden van de CMO Council van Serviceplan belichten. Na Aline Lemaire, Ewoud Van Der Heyden (BMW) en Valérie Delaby, is het deze keer de beurt aan Andy van Hassel, global marketing director bij Duvel Moortgat.
 
In het rijke gesprek dat we met hem hadden, wijst hij om te beginnen op het belang van zijn team om zijn missie bij de Belgische brouwer tot een goed einde te brengen. Dat hij daarin slaagt dankt hij ook aan zijn flexibiliteit die hem, als een kameleon, in staat stelt de vele uitdagingen van de groep en van het permanent evoluerende marketingvak aan te pakken.
 
Hij begon zijn carrière aan bureauzijde als account manager – hoorden we daar de naam van Stella Artois vallen? – maar wilde graag voor een adverteerder werken om nog nauwer betrokken te zijn bij het bouwen van een merk. Daarom begon hij bij modemerk Best Seller en stapte in 2006 over naar Duvel Moortgat.
 
In zijn job probeert hij elke dag weer een evenwicht te vinden tussen een lange termijnvisie en resultaten op korte termijn – de heikele evenwichtsoefening waarvoor alle marketeers nu eenmaal staan. Dat geldt zeker vandaag – in een periode waarin change management de grootste uitdaging is en blijft.
 
Die strategische missie belet hem niet om zelf de handen uit de mouwen te steken als de uitvoering van een project dat vraagt, zoals dat nu eenmaal gaat in een bedrijf waar ondernemerschap centraal staat.
 
Ontdek hierna welk advies hij heeft voor jong talent, hoe hij de markt ziet evolueren en wat hij van zijn bureaupartners verwacht.
Ter herinnering, Serviceplan Group riep de CMO Council in 2017 in het leven in München en breidde deze exclusieve club voor de meest invloedrijke marketeers van ons land in 2022 uit naar België.