Fr

Campaigns

Happiness/Burger King : "Burger to King"

Vrijdag 1 November 2024

Happiness/Burger King :



Happiness heeft een originele activatie voor Burger King ontwikkeld. Het doel is de fastfoodketen te promoten bij e-sportfans en meer bepaald bij de liefhebbers van online voetbalgames zoals FIFA.

Het idee is hen voor te stellen om twee spelers met de namen Burger en King in hun virtuele team in te schrijven. Voor elke goal die gemaakt wordt door het duo en die op de koop toe geüpload wordt op de sociale media met de hashtag #BurgerToKing krijgen de gamers een coupon voor een gratis Whopper.

De campagne werd gelanceerd op TikTok en Twitch in samenwerking met zes voetbalstreamers: @JoaquimBlaze, @RSCL_ShadooW, @rigortv @riedley, @sjipoepii en @toobzster).
Assets :
Credits :
​Client: Burger King
Head of Marketing: Dirk Lammens
Brand Manager: Céline Van Mileghem
Agency: Happiness 
CEO & Executive Creative Management: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Frederik Clarysse
Creatives: Jarne Eetesonne, Manuel De Vos
Community management: Margaux Gérard
Account Director: Nathalie Duchatelet
Motion Design: Remke Faber
Design: Dries Lauwers
Managing Director: Hans Smets
Strategic Director: Frans Cuypers
Business Director: Barbara Devaux