Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

LDV United herstelt reclame voor Vanden Borre

Zondag 13 Oktober 2024

LDV United herstelt reclame voor Vanden Borre

Sinds enige tijd zet Vanden Borre volop in op duurzaamheid, onder andere door een beroep te doen op meer dan 180 techniekers die zich elke dag inzetten om het leven van onze huishoudtoestellen te verlengen. Aldus de boodschap in de nieuwste campagne van LDV waarbij het medium ook de boodschap is.

“Elektronica is de snelst groeiende bron van afval in de EU”, aldus Caroline Petit, campaign manager bij Vanden Borre. “Dat komt omdat veel mensen de gewoonte hebben om een nieuw toestel te kopen wanneer hun oude stuk gaat. Vanden Borre wil dit probleem aanpakken door een herstelreflex te creëren. De perceptie blijft echter dat herstellingen vaak te moeilijk of te duur zijn. Het moet dus een aantrekkelijke optie worden. En daar kan Vanden Borre bij helpen met eigen hersteldiensten, zoals ‘Vanden Borre Life’ of ‘Smart Repair’.”
 
Naast deze diensten wil de retailer deze duurzame ingesteldheid stimuleren door ecologische activiteiten te organiseren, zoals zijn ‘Repair Week’. Die duurt van 14 tot en met 19 oktober en wil mensen actief betrekken door te tonen hoe ze eenvoudig duurzame keuzes kunnen maken.
 
Het initiatief wordt ondersteund door een campagne van LDV United, die de nadruk legt op de herstelreflex, maar niet op de eerste de beste manier. CD Wesley Kuystermans: “We hebben een opvallende manier bedacht om de boodschap over te brengen door van het medium zelf de boodschap te maken. We laten met name onze boodschap verschijnen op een drager die defect lijkt, onmiddellijk gevolgd door de hoofdboodschap van de campagne die erop wijst dat Vanden Borre meer herstelt om minder te vervangen, met aakondiging van de Repair Week.”
 
Het bureau speelt aldus slim met het medium op televisie, radio, via SoMe en DOOH, maar ook op POS, waar tijdens de Repair Week tal van activiteiten gepland staan en een ‘Vanden Borre Life’ abonnement kan worden gewonnen.
 
“Voor onze campagnes zetten we meestal een aantal touchpoints in”, besluit Caroline Petit. “Maar om dit concept echt tot leven te brengen, vonden we het nodig om zoveel mogelijk verschillende kanalen te gebruiken. Zo konden we voor elk medium onderzoeken welke uitvoering het meest relevant was voor het concept. Het feit dat dit mechanisme op een unieke manier kan worden toegepast op bijna alle media is niet alleen praktisch, het versterkt ook de aantrekkingskracht van de campagne.”
Assets :
Credits :
Client: Vanden Borre
​​Contact: Jan Seneca, Caroline Petit
Agency: LDV United
​​Account Team: Florence Vercammen, Anouk Nulens, Romy Vierhouten ​
​Client Service Director: Tom Thijs
​Creation: Steffy Bertels, Lynn Laenen, Paul Servaes
​​Creative Director: Wesley Kuystermans, Yannick Schoch ​ ​
​Strategy: Lorien Verachtert
​Strategy Director: Dennis Vandewalle
​​Design: Stijn Voeten
​​Radio & sound production: Sonhouse