Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

mortierbrigade trekt op avontuur voor AG

Zondag 4 Februari 2024

mortierbrigade trekt op avontuur voor AG

Na de gewonnen pitch in 2023, waarbij de doelstelling was om een lead agency te selecteren dat een nieuwe communicatieplatform zou definiëren inclusief een employer branding luik, lanceert mortierbrigade nu haar eerste campagne voor AG. Die heeft als slogan ‘Het leven is een avontuur, AG verzekert het’.

“AG is een van de bekendste verzekeringsmerken van België”, aldus het duo. “Het scoort bijzonder hoog op het vlak van betrouwbaarheid en degelijkheid. Anderzijds kampt het wel met een eerder neutraal imago. De nieuwe baseline wil daar verandering in brengen door AG te positioneren als de betrouwbare partner die je beschermt, zelfs wanneer je dat niet verwacht.”

Deze nieuwe positionering en merkbelofte worden geïntroduceerd in een film met op het scherm een reeks ongelukjes die recht uit het leven gegrepen zijn. Dingen die iedereen kan overkomen en op eender welk moment. Of het nu gaat om een afgebroken sleutel in het slot, een vervelend waterlek, enz. Gelukkig staat AG altijd klaar om je te helpen. Zodat je weer snel verder kan met je leven...
 
“Het was hoog tijd dat we de miljoenen klanten en een even groot aantal potentiële klanten eraan herinnerden dat de grootste verzekeraar uit ons koninkrijk altijd klaarstaat om hun alledaagse avonturen en ongemakken te dekken”, aldus Joost Berends, ECD van mortierbrigade. “We hebben situaties gecreëerd die een getrouwe afspiegeling zijn van het echte leven, met personages waarmee iedereen zich kan identificeren. Dit alles hebben we nog versterkt door een positieve tone of voice.”

De spot, die op tv en online te zien is, wordt in een tweede campagnegolf nog vertaald in meerdere kleinere filmpjes die de verschillende types verzekeringen in de verf zetten. Joe Vanhoutteghem was de regisseur van dienst en Czar stond in voor de productie.
Assets :
Credits :
Client : AG Insurance
Contacts : Rob Maes, Kristel Awouters, Frederik De Mol, Chloé Peckel
Agency : mortierbrigade
Partner & CEO : Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director : Joost Berends
Partner & Brand Design Director : Philippe De Ceuster
Partner & Strategic Director : Vincent d’Halluin
Creatives : Geoffrey Masse, Nicolas Gaspart & Frédéric Zouag
Client Services Director : Catherine Hamers
Production Director : Charlotte Coddens
Senior Strategic Planner : Francesco Caccamese
Account Director: Lore Meert
PR Manager : Emma Robberechts
Cross Media Designer/DTP : Vito Latorrata, Sophie Bayeul
Motion Design : Jelle Stroo
Production Company : CZAR BE
Director : Joe Vanhoutteghem
Executive Producer : Eurydice Gysel
Producer : Lander Engels
DOP : Maxime Desmet
Art Director : Silke De Rycke
Stunts : Marco Maes
Casting : Xtraz
Editor : Manu Van Hove
Post Producer : Bieke De Keersmaecker
Grading : Olivier Ogneux
Online : Czar - Dries Derycke
Music : KPM Music / Extreme Music
Soundstudio : Sonhouse