Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

egghunter offert een alpaca op voor Yuzzu

Vrijdag 19 Januari 2024

egghunter offert een alpaca op voor Yuzzu

Na een competitie tussen drie bureaus kreeg egghunter de opdracht om de marketingstrategie van Yuzzu grondig te herzien. De strategie werd herbekeken in co-creatie met de interne teams van de adverteerder. Dat gebeurde via workshops, interviews en strategiesessies. Resultaat: een duidelijke herbevestiging van de algemene positionering van het merk: er elke dag naar streven om zijn verzekerden de beste prijs-kwaliteitverhouding in België te bieden.

Om deze boodschap te introduceren, werkte egghunter op verschillende niveaus: een nieuwe baseline (‘Scherpe prijs, straf verzekerd’) om te benadrukken dat Yuzzu de slimme keuze op de markt is; een bijsturing van de merkattributen (waarden, merk-DNA, logo, enz.); en, last but not least, een nieuwe campagne. Die omvat TV, radio, affichage en digital, met de bedoeling zich van de concurrentie te onderscheiden.
 
Elodie Didier, Head of Marketing: “Yuzzu is een bedrijf én een merk met een ongelooflijk groeipotentieel: een echte challenger in een relatief vlakke markt, Yuzzu heeft een unieke waardenpropositie. Het recept voor dat succes? Kwaliteitsproducten, zeer tevreden klanten en een van de beste digitale ervaringen op de markt. Allemaal voor een uiterst concurrerende prijs. Kortom, Yuzzu is de slimme keuze voor verzekeringen.”
 
"Om ons nog meer te onderscheiden van de concurrentie wilden we een humoristische en verfrissende campagne die consumenten aanmoedigt om uit hun routine te stappen en te vergelijken. Maar los van de ambitieuze businessuitdagingen is deze campagne ook een uitzonderlijk menselijk avontuur en het resultaat van de samenwerking tussen teams: we brachten een breed scala aan expertise samen, zowel intern als extern, met het talent van ons creatief bureau, egghunter. Dat is een bureau uit de duizend, met een echte strategische visie, grenzeloze creativiteit en het vermogen om sterke concepten te vertalen naar alle kanalen. Altijd met een hoek af en dat is wat het verschil maakt!”
 
Een hoek af, zonder Belgisch surrealisme deze keer: geen alpaca’s dus, die nochtans sinds 2019 en de naamverandering van Touring Verzekeringen in Yuzzu overal voor gebruikt worden. “Het idee is simpel”, aldus Arnaud Pitz, CD van egghunter.”Yuzzu is absoluut de slimme keuze voor verzekeringen. Stel dat je ergens anders verzekerd bent en ontdekt dat er een auto- of woningdekking is die net zo goed is en die een topservice biedt, maar ongetwijfeld goedkoper is, dan maakt dat allerlei emoties los."
 
Waar die allemaal toe leiden zie je in de twee spots die centraal staan in de nieuwe campagne van de Belgische marktleider in directe verzekeringen. “Dat is de ironie van de campagne”, aldus Sebastien De Valck, de andere CD van egghunter. “In de spots komen gewone mensen aan het woord die via hun partner ontdekken dat de prijs-kwaliteitverhouding van Yuzzu veel beter is dan die van hun eigen verzekeraar, wat hen zo frustreert dat ze een ongeluk veroorzaken!”
 
De casting verdient een speciale vermelding: de twee verzekerden en hun wederhelften zijn meer dan waardige vervangers voor de verdwenen alpaca’s.
 
De spots zijn een productie van Lovo, in een regie van Wim Geudens. Ze worden ondersteund door radiospots (een productie van Sonhouse) en een afichagecampagne, vereeuwigd door Koen Demuynck.
 
“Het is altijd een plezier om een campagne te zien die het creatieve concept respecteert dat in de pitch werd voorgesteld”, besluiten de CD's in koor. “Dankzij het wederzijdse vertrouwen tussen het Yuzzu- en het egghunter-team onden we doorzetten tot het einde en met een consistent verhaal komen, van tv tot digitale media, via radio en affichage.”

Client : Yuzzu 
Contacts : Erik Heggen, Elodie Didier, Christophe Bouaissi, Isabelle Borremans
Agency : egghunter  
CD : Sebastien De Valck, Arnaud Pitz  
Creation : Olivier Pierre 
Creation : Frans Hulet 
Client Services Director : Samantha Hendlisz  
Strategic Director : Steven Cosyns  
Head of Design : Laurent Lejeune 
Visual Design : Sam Dekocker, Frans Hulet 
Logo animation : Aurélien Thomas
Film Production Company : Lovo Films 
Director : Wim Geudens 
Excutive Producer : Bert Brulez 
Producer : Cho Kuo 
Post-Producer : Hervé Closset 
Sound design : Elie Sundermann 
DOP : Piet Deyaert 
Soundstudio : Sonhouse  
Radio Production Company : Sonhouse 
Sound producer : Thierry Van Durme 
Sound Engineer : The one and only PEB 
Photographer : Koen Demuynck
Digital Assets : egghunter
Assets :