De laatste campagne van de week van het jaar 2023 past perfect in het seizoen. Ze is het werk van iO voor Brussels Airport, en moet wat magie toevoegen aan de seizoenssomberte: om te beginnen op onze nationale luchthaven. Dat is een blijft een bijzondere plek, of je nu een doorgewinterde globetrotter of een debuterende reiziger bent.
“De opwindende spanning die in de lucht hangt om te vertrekken of voor een blij weerzien; de talloze lieve medewerkers die voor iedereen klaarstaan … Brussels Airport is een plek die tot ieders verbeelding spreekt. Wanneer ze dan ook nog eens helemaal omgetoverd wordt met sfeervolle decoratie, krijgt de eindejaarsperiode nog eens extra dimensie die doet dromen van een nieuw jaar vol avonturen en mooie momenten”, aldus Brussels Airport.
“Om de magie van zowel Brussels Airport als de eindejaarsperiode samen te brengen, vond iO inspiratie in een alom bekend symbool voor de winter: een sneeuwbolletje. Ogenschijnlijk een simpel en statisch object, maar even schudden en … in elke hoek van Brussels Airport ontvouwt zich een magisch tafereel voor je ogen. Je zou voor minder beginnen te dromen”, aldus Jan Schraeyen, CD van iO. Maar is het nu een droom? Of werkelijkheid? In de gestileerde spot is alles mogelijk en mag de kijker zelf beslissen wat zij/hij graag gelooft. Wat vaststaat: Brussels Airport is dé plaats is waar dromen starten.
“We hebben heel bewust gekozen om samen te werken met regisseur Willem Volker. Hij heeft een aparte stijl en visie en wist perfect hoe hij ons concept kon vertalen naar een spot over magie die toch sober en ‘echt’ voelt. En in combinatie met David Doom als DOP ben je zeker dat je kwaliteit gaat krijgen. Een belangrijk uitgangspunt was dat je als kijker het gevoel moet krijgen dat je even in een stuk van een langspeelfilm wordt meegenomen”, aldus CD. “De productie was een uitdaging: één draaidag … op een operationele nationale luchthaven. Gelukkig werd de productie onder leiding van onze producer Frederik Zaman wederom volledig ondersteund door het marketingteam van Brussels Airport én het luchthavenpersoneel dat van de security tot aan de gates klaarstond om met veel plezier een handje te helpen. Voor de post-productie konden we o.a. rekenen op Frederik Vandewalle, Wim Symens, Kene Illegems en La Vita e Media om de magie in editing, VFX en muziek tot leven te brengen.”
De spot is online te zien sinds 13 december en zal ook in de bioscoop draaien tot 27 december. Er hoort een visual bij die te zien is in print en DOOH, maar ook in 3D op de schermen van JCDecaux op Winterpret in Brussel.
Assets :
Credits :
-
Client :
Brussels Airport
-
Contacts :
Marielle Rogie, Catherine Hijazin, Annelies Degens
-
Agency :
iO
-
Account Director :
Isabelle Vertongen
-
Account Manager :
Camille Vanavermaete
-
Strategy :
Tom Willemkens
-
CD :
Sam De Win
-
CD :
Jan Schraeyen
-
Creation :
Maxime Andrien
-
Creation :
Adnan Chehima
-
Creation :
Nicholas Van Gucht
-
Producer :
Frederik Zaman
-
Director :
Willem Volker
-
DOP :
David Doom
-
Art Department :
Caroline Verbrugghe
-
Sound Engineer :
Eneas Mentzel
-
Production Assistant :
Flore Pensaert
-
Gaffer :
Pieter-Jan Donckels
-
Key Grip :
Lester Otten
-
Offline :
Frederik Vandewalle
-
VFX & Online :
Wim Symens
-
Grading :
Kene Illegems
-
Sound design TvC :
La Vita e Media
-
Photography :
Wim Knaepen
-
Retouche :
Chloé Van Overmeir