Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Happiness kijkt naar de weg voor OVK

Zondag 17 September 2023

Happiness kijkt naar de weg voor OVK

Ter gelegenheid van de Week van de Mobiliteit ontdekken de kijkers van streamingplatform Streamz en bioscoopgangers een ongebruikelijke en pakkende trailer. Die moedigt hen aan om naar ‘De Weg’ te kijken.

“Naar verluidt streamt 7% van de Belgische bestuurders films en series tijdens het rijden”, aldus Geoffrey Hantson, ECD van Happiness dat aan de basis ligt van de creatie voor Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK). Dat blijkt uit een enquête van VIAS. De opmerkelijke trailer is het werk van de bekroonde regisseur Delano Sookha (met muziek van Jaan Hantson) en kreeg meteen alle lof van de critici: niet de traditionele filmrecensenten, maar wel de ouders van verongelukte kinderen. “Een must-see” getekend Filip, papa van Valentien. Of “Mis geen seconde”, vanwege Catherine, mama van Tosca & Madeline.
 
Om te besluiten met een niet mis te verstane boodschap: kijk naar de weg. Het gaat dus, zoals je ongetwijfeld al door had, om een nieuwe sensibiliseringscampagne die inspeelt op de codes die eigen zijn aan films en series. “We zijn Streamz dankbaar dat ze hier deel van willen uitmaken”, aldus Koen Van Wonterghem, directeur bij Ouders van Verongelukte Kinderen vzw. “Drinken en rijden, sms’en en rijden, social media en rijden,… zijn gekende problemen. Nu willen we mensen ook bewustmaken van dit nieuwe levensgevaarlijke probleem: streamen en rijden. Mensen mogen voluit genieten van de content van hun favoriete streaming platform, zoals Streamz, maar niet tijdens het rijden. Niet als ze daardoor anderen, kinderen, én zichzelf in gevaar brengen. We hopen dat deze trailer en de bijhorende campagne iedereen heel erg doet nadenken.”
 
“Toen we de vraag kregen of we deze campagne mee wilden ondersteunen waren we meteen overtuigd van de waarde van deze bewustzijnscampagne. We zijn blij dat we hier als streamingplatform onze schouders mee onder kunnen zetten.”, zegt Isabelle Maselis, head of branding & marketing communication bij Streamz.
 
Naast Streamz wordt ‘De Weg’ net als een echte film of langverwachte serie ondersteund door affichage en bioscoop – met dank aan JCDecaux en Brightfish – net als in de dagbladpers. De paginagrote advertentie won immers de beroemde Solidariteitsprijs van de krant. Kijken dus!
Assets :
Credits :
  • Client : OVK
  • Contact : Koen van Wonterghem
  • Agency : Happiness Brussels
  • Executive Creative Management : Karen Corrigan
  • CD : Geoffrey Hantson
  • CD : Katrien Bottez
  • CD : Philippe Fass
  • Creation : Frederik Clarysse
  • Account Executive : Raphaël Naudts
  • Executive Producer : Bart Vande Maele
  • Lead Producer : Arthur De Wachter
  • Head of Motion : Remke Faber
  • Editor : Simon Schuurman
  • Music & sounddesign : Jaan Hantson
  • Head of Design : Dries Lauwers
  • Designer : Lore Snauwaert & Emilie Wauthelet
  • DTP : Loïc Lenoble
  • Director : Delano Sookah
  • DOP : Delani Sookah
  • Assistant Producers : Felix Dukker & Francis Bosschem
  • 1st AD : Miki Beddeleem
  • 1st AC : Hannes Bruyneel
  • 2nd AC : Nathan Verhaeghe
  • Gaffer : Dirk Van Rampelbergh
  • Best Boy : Seppe Van Rampelbergh
  • Grip : Harold Hotermans
  • Grip 1st Assistant : Gilles Lacroix
  • Grip 2nd Assistant : Romain Tardi
  • MUA : Sarah De Graef - MUSA
  • Styling : Nora Van Laer, Cynthia De Blander
  • Actor - Driver : Maxime Hoogendoorn
  • Actor - Father : Thomas Prudhomme
  • Actor - Mother : Carmen Lauwers
  • Actor - Child : Amalia Decock
  • Casting agent : Kimcasting
  • Fitopia (location) : Yani Janssen
  • Sound : Raygun
  • Partner : Isabelle Maselis (Streamz)