Cupra en Seat aan boord bij mortierbrigade
Maandag 16 December 2024
Media Reactions: insights van Deniz Sariyildiz (Kantar Belgium)
Maandag 16 December 2024
De toekomstige shopper, inzichten door Denis Ghys (VML)
Zondag 15 December 2024
Seen from Space: Drie insights inzake videoreclame
Zondag 15 December 2024
E-commerce: 75% van de Belgen koopt online
Donderdag 12 December 2024
Voetbalrechten Pro League blijven bij DAZN tot in 2030
Donderdag 19 December 2024
Mediafin neemt marktonderzoeksbureau Profacts over
Donderdag 19 December 2024
Reclame-inkomsten Facebook ronden bijna kaap van $100 miljard
Dinsdag 17 December 2024
Vlaams televisievoorjaar: nieuwe seizoenen, nieuwe formats en nieuwe gezichten
Maandag 16 December 2024
Lessen van Maleisisch microsocialisme, door Petra De Roos (ACC)
Maandag 16 December 2024
Raad voor Reclame en CIM publiceren whitepaper
Dinsdag 10 December 2024
CommPass: alive & kicking
Zondag 1 December 2024
Uitgevers houden Belgian Publishing Experience boven de doopvont
Donderdag 28 November 2024
Jurgen Vandevelde en Jasper Vanden Wyngaert leiden digital bij RCA
Dinsdag 17 December 2024
Lloyd Byloos leidt marketing van audiovisuele afdeling bij IPM
Dinsdag 17 December 2024
Andy van Hassel verlaat Duvel Moortgat
Zondag 15 December 2024
Kristien Smeyers (Lucky Links): "Bedrijfsleiders en managers moeten hard inzetten op psychologische veiligheid, vertrouwen en verbindende communicatie"
Zaterdag 14 December 2024
'They Will Rock You', de podcast van MM en NGroup, feat. Geoffrey Hantson (Happiness)
Maandag 16 December 2024
Jehtro Calomme over Adnight
Zondag 15 December 2024
"They Will Rock You": AKQA Brussels (ex-FamousGrey)
Zaterdag 7 December 2024
CommPass CIM Session: Omnichannel voor iedereen
Vrijdag 6 December 2024
4M stelt klimaatverstorende investeringen door pensioenfondsen aan de kaak
Dinsdag 17 December 2024
Een verantwoorde woningbouw: vernieuwen om te regenereren, door Sabrina Bulteau (Sench)
Woensdag 4 December 2024
Conventie van Bedrijven voor het Klimaat komt naar België
Woensdag 4 December 2024
We, The Hopeful: hoe de wetenschap achter duurzame transitie vertalen naar begrijpelijke en positieve verhalen
Woensdag 4 December 2024
Serviceplan en MM peilen naar superkrachten van CMO's: José Fernandez (D'Ieteren), vol. 6
Maandag 9 December 2024
Serviceplan en MM peilen naar superkrachten van CMO's: Francesca Arcangeli (Campari), vol.5
Maandag 2 December 2024
Serviceplan en MM peilen naar superkrachten van CMO's: Andy van Hassel, vol.4
Maandag 25 November 2024
Serviceplan en MM peilen naar superkrachten van CMO's: Valérie Delaby, vol.3
Dinsdag 19 November 2024
AI, een nieuwe reeks evoluties
Donderdag 19 December 2024
Google duikt (opnieuw) in augmented reality
Donderdag 19 December 2024
Brandtech Group meldt partnerschap met Adobe
Donderdag 19 December 2024
Dots & Dopamine of hoe data en tech bijdragen aan een enkele positieve user experience
Donderdag 19 December 2024
08/09/24
Sinds bijna twee eeuwen verkent Meurisse als een ontdekkingsreiziger nieuwe smaken, texturen en ervaringen; iedere keer weer overtreft de chocolademaker de verwachtingen. Dat blijkt ook uit de nieuwe imagocampagne die unknown.collective met veel poëzie creëerde.
“Vanaf de eerste hap is elk stuk Meurisse-chocolade een uitnodiging om te reizen”, steekt managing director Henry Van Vyve van wal. “We beginnen met de beste cacao en streven dan naar een bijzondere ervaring: zeezout en karamel, sinaasappel en kardemom, hazelnoot en fleur de sel. Onze creaties zijn ontworpen om de smaakpapillen te prikkelen en de verbeelding te inspireren.”
Die instelling om op ontdekkingstocht te gaan geldt ook voor de consument. “Elke reep is een paspoort voor een avontuur, een kans om iets nieuws te ontdekken en daarvan te genieten.
Vandaar de nieuwe baseline “Exploring Taste since 1845”, bedacht door unknown.collective, die niet alleen klinkt als een belofte, maar ook en vooral als een verbintenis.
“Het gaat om de verbintenis om de wondere wereld van chocolade te blijven verkennen, creëren en delen”, zegt Louis Vielle, het meesterbrein van het collectief die de campagne regisseerde. “De reis is net zo heerlijk als de bestemming. Daarom kwamen we op het idee om een metaforische richting in te slaan: hoe geef je in een paar seconden een hap Meurisse-chocolade met zeezout en karamel weer? Het idee om kijkers visueel onder te dompelen in de Meurisse-ervaring leek interessant, vooral omdat we op deze manier de grenzen van craft en esthetisme konden verleggen, een essentieel element voor Henry en Meurisse, maar ook voor unknown.collective.”
De 40”, die voornamelijk digitaal te zien is vanwege het beperkte budget waarover het kleine Belgische merk beslist, maar ook ondersteund wordt via OOH, hoeft niet onder te doen voor de producties van de grote adverteerders in de sector. Integendeel zelfs. “In deze spot waarvoor we creatief carte blanche kregen, wilden we de kijkers meenemen op een poëtische trip met een vleugje nostalgie en de neo-vintage sfeer waar ik een zwak voor heb”, vervolgt de regisseur. “Voor dit eerste deel van de saga dompelt de spot de kijker magisch maar letterlijk mee naar zee. En het werkt, ook al is de zee in kwestie eigenlijk een zwembad van 1,2 meter diep.”
“Dit project heeft veel tijd en energie gevraagd van unknown.collective en mijzelf”, besluit Louis Vielle. “We besloten er een spot en een portfoliocampagne van te maken door er onze reizen, onze passie voor het vak en onze ideeën in te stoppen. Het creatieve concept, de algemene art direction, de 3D en special effects, de productie en niet te vergeten de muzikale compositie zijn allemaal het werk van het collectief. Het is een compleet voorproefje van onze expertise.”
De Belgische wielrenster Lotte Kopecky won op de voorbije Olympische Spelen een bronzen medaille. Om ervoor te zorgen dat ze haar overwinning dagelijks kan koesteren, creëerde Skoda een mooi aandenken dat Kopecky vergezelt op al haar reizen, meer bepaald een bronzen logo dat vanaf nu het originele standaard logo van het merk van D’Ieteren op de Superb Combi van de atlete vervangt…
Het bronzen logo werd persoonlijk aan Lotte Kopecky overhandigd op de wielerpiste in Wilrijk. Daar begon ze als jong meisje haar carrière.
De activatie werd in goede banen geleid door VML.
‘The Empty Seat’, de film van Mutant voor Paralympic Team Belgium, geproduceerd door Being en geregisseerd door de Brit Milo Blake, heeft de eerste prijs in de competitie ‘Commercial & Branded Content – Short’ op de 2024-editie van het festival Berlin Commercial ontvangen.
Het volledige palmares is hier gepost.
De Raad van Bestuur van Stichting tegen Kanker heeft Koen Van Impe officieel benoemd tot nieuwe CEO. Hij volgt Bruno Colmant op, die in februari ad interim het roer van de organisatie overnam.
De voormalige voorzitter van BAM legt zijn functie neer als CEO van +KOO, het collaboratieve netwerk van de Cronos Groep dat hij acht jaar geleden samen met Sven Luyten oprichtte.
De saga van de third-party cookies blijft maar voortduren. De laatste episode uit de soap is de beslissing van Google om het verwijderingsproces dat begin dit jaar werd gestart niet voort te zetten en Chrome-gebruikers zelf te laten beslissen. Luidt dit dan het einde in van de third party cookies? Uiteraard niet, maar het tempo van deze verdwijning zal afhangen van hoe de bazen van Chrome hun gebruikers aanspreken.
Dit ‘post-cookietijdperk’ staat centraal in de volgende MM Tech Club. Er zal dieper worden ingegaan op de mogelijkheden voor het targeten en meten van digitale campagnes in een multichannelomgeving die al grotendeels gevrijwaard is van cookies.
Catherine Hubaut, managing director van Biggie Benelux, nam actief deel aan de voorbereiding van deze MM Tech Club. En ze maakte ook tijd vrij voor dit interview.
Eerst een woordje over Biggie. Wat heeft jullie ertoe aangezet om Gamned te rebranden?
De naamsverandering weerspiegelt de evolutie van onze activiteiten en onze positionering als hybride marketingstrategie- en marketingactivatiebureau. In Frankrijk ging deze rebranding gepaard met een reeks overnames van bedrijven die gespecialiseerd zijn in strategie, creatie, influencer marketing en contentproductie. Dat stelt Biggie in staat om klanten te ondersteunen bij al hun media-uitdagingen en omnichannelvoorstellen. In België leidde dit alles niet tot overnames, maar wel tot een strategie van samenwerking met externe partners om aldus hetzelfde doel te bereiken.
Dankzij deze flexibele en wendbare full-service strategie kunnen onze interne experts het meest geschikte team samenstellen om aldus aan de verwachtingen van elke klant te voldoen.
Laten we het hebben over het thema op de volgende MM Tech Club. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen in digitale marketing?
Dat is onomstotelijk de targeting en meting van campagnes. De markt is nog niet klaar voor dit post-cookiestijdperk, dat nochtans onafwendbaar is, ondanks de recente beslissing van Google. Deze beslissing is zelfs problematisch en gevaarlijk. Het risico bestaat dat de sensibilisering van adverteerders en de voorbereidingen van uitgevers verder worden vertraagd. Vandaag zijn we al beperkt tot het werken met de ongeveer 40% van het publiek dat nog steeds third party cookies gebruikt, maar dit percentage daalt met de dag. Contextuele oplossingen bestaan, maar ze zijn nog niet erg overtuigend.
Ook voor targeting bestaan er oplossingen zoals de ID’s. We zullen ze bespreken met de deelnemers aan het debat. Momenteel is er echter nog geen oplossing die er echt uitspringt. Bijgevolg blijven walled gardens zoals Meta, TikTok en Amazon populair. De meeste uitgevers werken in hun hoekje terwijl een gemeenschappelijke wereldwijde oplossing adverteerders echte toegevoegde waarde zou bieden, zowel voor targeting als voor het meten van digitale campagnes.
Wat hopen jullie te bereiken door deel te nemen aan dit debat?
We willen de markt sensibiliseren rond de urgentie van de situatie, vooral gezien de huidige multichanneltrend. Video kent een sterke stijging, vooral met Connected TV (CTV), net als DOOH en digitale audio; we hebben oplossingen nodig om deze multichannelcampagnes op de juiste manier aan te pakken en te meten. Dit vereist een mobilisatie van de spelers, bij voorkeur met een gemeenschappelijke oplossing, maar ook trainingsinspanningen zodat onze klanten zich bewust worden van de uitdagingen in dit nieuwe tijdperk.
Dit debat is een manier om het onderwerp te bespreken met relevante sprekers die hun expertise willen delen. Kortom, een evenement dat je niet mag missen.
MM Tech Club, dinsdag 10 september, 18u, TheMerode
Naast Catherine Hubaut zullen Marc Bresseel (CEO Utiq), Michael Froment (CEO Commanders Act) en François-Xavier Le Ray (general manager Frankrijk & BeLux, The Trade Desk) aan het debat deelnemen.
Terwijl WARC onlangs bekendmaakte dat de AMA's (Alphabet, Meta en Amazon) alleen al op weg waren om 44% van de wereldwijde reclamebestedingen naar zich toe te trekken, wordt in de Verenigde Staten het totale aandeel van pure digitale spelers (exclusief de digitale extensies van traditionele media) geschat op 67%.
Dat blijkt uit de nieuwste analyse van de Amerikaanse markt door Madison & Wall, het adviesbureau van Brian Weiser, het voormalige hoofd van Intelligence bij GroupM (hij was verantwoordelijk voor de This Year Next Year-rapporten).
Volgens Madison & Wall is de invloed van pure players en platforms (+16%) op de “stevige” groei van de reclamebestedingen tijdens het tweede kwartaal een voortzetting van de afgelopen negen maanden, met “double digit” groeicijfers in bijna elk kwartaal (+9,6% in het tweede kwartaal).
Het bedrijf legt uit dat de huidige euforie in de reclamemarkt - digitaal althans – te verklaren valt door de gezonde economie van het land en de toegenomen uitgaven van FMCG-fabrikanten, wat vooral retail media en, meer in het algemeen, performance marketingsystemen ten goede komt.
Hoewel Weiser een lichte vertraging verwacht in de tweede helft van het jaar, zou de Amerikaanse reclamemarkt het jaar moeten afsluiten met groeipercentages tussen 7,2% en 10,5% (als politieke uitgaven worden meegerekend) om uit te komen op $397 miljard. Dit is meer dan een derde van de 1.000 miljard die door WARC wordt voorspeld.
Weiser tempert de heersende euforie echter door erop te wijzen dat ondanks de constante stijging van de digitale uitgaven, de traditionele media op het Open Web het nog steeds zwaar te verduren hebben.
Hij benadrukt ook dat adverteerders meer dan ooit de ROI van hun campagnes willen aantonen, met een focus op prestaties die de Salesmanship-aanpak, waar Orlando Wood het onlangs over had tijdens de “Get Together” van UMA en UBA, verder zou moeten versterken.
Maandag 16 December 2024
Maandag 16 December 2024
Donderdag 19 December 2024
Woensdag 18 December 2024
Donderdag 19 December 2024
Dinsdag 17 December 2024
Donderdag 19 December 2024
Zoeken
Op zoek naar iets ?
Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.
Artikel voorbehouden aan onze leden
Al een MM-account ?
Vragen ?Nog geen lid van MM ?
Krijg gedurende een maand gratis toegang tot al onze digitale content.
BedrijfsabonnementNEEM CONTACT MET ONS OP
MEDIA MARKETING
MARCOM WORLD SRL
Av Herrmann Debroux 54
1160 Bruxelles - Belgique
Tel : 02 372 21 30
E-mail : info@mm.be
CEO
Serge De Schryver
General Manager
Fred Bouchar
Chief Editor
Damien Lemaire
Chief Editor
Griet Byl
Sales & Client Director
Margaux De Schryver
Journalist
Bart Cattaert
Edit your dashboard
Voeg een "Watcher" toe
Voeg een "Watcher" toe
U kunt een watcher eenvoudig toevoegen door een of meer trefwoorden in te vullen.
Elke dag van de week wordt er een e-mail naar u verzonden met het laatste nieuwsberichten dat beantwoorden aan uw Watchers.
Artikel voorbehouden aan onze leden
Nog geen lid van MM ?
Krijg gedurende een maand gratis toegang tot al onze digitale content.
BedrijfsabonnementDaily | Freemium access |
5 x week | MM e - News |
1 x week | MM Brunch |
1 x week | MM Tech |
10 x year | MM Best of Research |
10 x year | MM Blue |
4 x year | MM Magazine (digital) |
Cookies
Door het raadplegen van deze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies die jouw ervaring, de werking en het aantal bezoekers van onze website meet. Meer info