Mutant benoemt CEO, opent kantoor in Amsterdam en lanceert Mutant Branding
Maandag 23 September 2024
SpeedComfort kiest voor Charly PR
Donderdag 26 September 2024
Bebat en Recupel parodiëren Black Friday met Happiness
Woensdag 25 September 2024
Mutant benoemt CEO, opent kantoor in Amsterdam en lanceert Mutant Branding
Maandag 23 September 2024
Serviceplan Make jongleert met assets voor L'Oréal
Vrijdag 20 September 2024
Telenet op zoek naar overnemer aandeel in Caviar
Donderdag 26 September 2024
Rossel publiceert balans voor 2023: audiovisuele media en diversificatie groeien
Dinsdag 24 September 2024
NP-deals in dagbladpers: een goede belegging, door Bruno Liesse
Zondag 22 September 2024
Knack en Libelle willen ons meer doen lezen
Woensdag 18 September 2024
Johan Vandepoel gaat BCP coördineren
Dinsdag 24 September 2024
Marc Frederix en Annie Courbet (Raad voor Reclame): "We werken aan de challenges van morgen"
Zondag 22 September 2024
Staten-Generaal van CIM en Raad voor Reclame: heel ecosysteem
Zaterdag 14 September 2024
Raad voor Reclame: nieuwe strategie, nieuwe voorzitter en nieuwe website
Donderdag 12 September 2024
Karel De Mulder op de tast
Woensdag 25 September 2024
Creative Belgium School verwelkomt eerste studenten
Dinsdag 24 September 2024
Decarbonisatie: Sench en MM buigen zich over uitdagingen en oplossingen voor de sector
Maandag 16 September 2024
CommPass houdt vinger aan de pols van de media
Maandag 16 September 2024
Roularta Printing versnelt geleidelijke afschaffing van plastic verpakking voor magazines
Dinsdag 17 September 2024
Den Haag gaat 'fossiele reclame' verbieden in OOH
Maandag 16 September 2024
Target Victory maakt komaf met stereotypes over para-atleten
Dinsdag 10 September 2024
Volvo tempert elektrische ambities
Woensdag 4 September 2024
08/09/24
‘Wij maken je dromen waar’. In het verlengde van de ixina-slogan en in samenwerking met Toast Production creëerde Atypic ‘Dromenjagers’. In deze digitale serie ontdekken we hoe chocolademakers Dominique en Julius Persoone hun stoutste dromen waarmaken.
Als chef-kok werd Dominique Persoone verliefd op chocolade. Hij brak met de conventies door een chocoladefabriek in plaats van een restaurant te openen. Zijn creaties die een hoog rock’n’roll gehalte hebben, konden al heel wat beroemdheden zoals Billie Eilish, de Rolling Stones en nog vele andere grote namen bekoren.
Zijn zoon Julius die ook chocolatier is, onderscheidt zich door zijn creaties die emoties en hyperwetenschappelijke technieken combineren. Zo slaagde hij erin patiënten met keelkanker opnieuw smaken te laten beleven door samen met Dr. Thomas Moors chocolade op basis van kunstspeeksel te fabriceren. In 2023 werkte hij ook samen met het Momu Fashion Institute om een doos chocolaatjes te creëren geïnspireerd door Belgische modeontwerpers zoals Walter Van Beirendonck, Dries Van Noten en Raf Simons.
“Dominique en Julius Persoone zijn een dynamisch en creatief duo die bereid zijn om elke culinaire uitdaging aan te gaan”, aldus ixina dat het duo in juni onder de arm nam als ambassadeurs. “In 2023 werden vader en zoon door Gault&Millau uitgeroepen tot ‘Chocolatier van het Jaar’ voor Vlaanderen. Hun gedurfde aanpak en engagement voor duurzame creativiteit sluiten perfect aan bij onze waarden. Dit partnerschap biedt uitzicht op heel wat samenwerkingen en versterkt het imago van ixina als keukenmerk dat resoluut focust op creativiteit en duurzaam engagement.”
Een van deze samenwerkingen is de release deze week van ‘Dromenjagers’, een webserie die bedacht en gemaakt werd door een ander duo, bestaande uitAtypic (een bureau dat zijn naam niet heeft gestolen) en Toast Production.
In beeld verwezenlijken vader en zoon Persoone hun wildste dromen. De eerste ontsproot aan Julius' wilde en gekke verbeelding: kun je chocomousse maken tijdens een pogo?
“Vanuit strategisch oogpunt hebben we de noodzaak vastgesteld om het hart van ons publiek te veroveren om onze merkvoorkeur te versterken”, vervolgt ixina. “Als marktleider is merkbekendheid niet langer een probleem, maar onze doelstelling is om onze plaats op de lijst van Vlaamse prospects met een keukenproject te verzekeren. We hebben onze ambassadeurs dus bij wijze van emotionele hefboom ingezet om mee gebruik te maken van de hype die hen omringt.”
‘Dromenjagers’ telt vier afleveringen, die op regelmatige tijdstippen gereleast zullen worden op Dromenjagers.be, maar ook op Facebook, Instagram, TikTok en YouTube, via teasers om traffic naar het online platform te genereren.
“Dominique en Julius Persoone combineren durf en creativiteit”, besluit Isabelle Vermeir, algemeen directeur van ixina. “Daardoor biedt elke aflevering een unieke ervaring en een behoorlijk waanzinnig avontuur, waarin humor, uitdaging en plezier gecombineerd worden. Maar tegelijkertijd geeft de serie uitdrukking aan ons engagement als keukenspecialisten om de meest persoonlijke dromen waar te maken, met expertise en knowhow.”
De Belgische wielrenster Lotte Kopecky won op de voorbije Olympische Spelen een bronzen medaille. Om ervoor te zorgen dat ze haar overwinning dagelijks kan koesteren, creëerde Skoda een mooi aandenken dat Kopecky vergezelt op al haar reizen, meer bepaald een bronzen logo dat vanaf nu het originele standaard logo van het merk van D’Ieteren op de Superb Combi van de atlete vervangt…
Het bronzen logo werd persoonlijk aan Lotte Kopecky overhandigd op de wielerpiste in Wilrijk. Daar begon ze als jong meisje haar carrière.
De activatie werd in goede banen geleid door VML.
‘The Empty Seat’, de film van Mutant voor Paralympic Team Belgium, geproduceerd door Being en geregisseerd door de Brit Milo Blake, heeft de eerste prijs in de competitie ‘Commercial & Branded Content – Short’ op de 2024-editie van het festival Berlin Commercial ontvangen.
Het volledige palmares is hier gepost.
De Raad van Bestuur van Stichting tegen Kanker heeft Koen Van Impe officieel benoemd tot nieuwe CEO. Hij volgt Bruno Colmant op, die in februari ad interim het roer van de organisatie overnam.
De voormalige voorzitter van BAM legt zijn functie neer als CEO van +KOO, het collaboratieve netwerk van de Cronos Groep dat hij acht jaar geleden samen met Sven Luyten oprichtte.
De saga van de third-party cookies blijft maar voortduren. De laatste episode uit de soap is de beslissing van Google om het verwijderingsproces dat begin dit jaar werd gestart niet voort te zetten en Chrome-gebruikers zelf te laten beslissen. Luidt dit dan het einde in van de third party cookies? Uiteraard niet, maar het tempo van deze verdwijning zal afhangen van hoe de bazen van Chrome hun gebruikers aanspreken.
Dit ‘post-cookietijdperk’ staat centraal in de volgende MM Tech Club. Er zal dieper worden ingegaan op de mogelijkheden voor het targeten en meten van digitale campagnes in een multichannelomgeving die al grotendeels gevrijwaard is van cookies.
Catherine Hubaut, managing director van Biggie Benelux, nam actief deel aan de voorbereiding van deze MM Tech Club. En ze maakte ook tijd vrij voor dit interview.
Eerst een woordje over Biggie. Wat heeft jullie ertoe aangezet om Gamned te rebranden?
De naamsverandering weerspiegelt de evolutie van onze activiteiten en onze positionering als hybride marketingstrategie- en marketingactivatiebureau. In Frankrijk ging deze rebranding gepaard met een reeks overnames van bedrijven die gespecialiseerd zijn in strategie, creatie, influencer marketing en contentproductie. Dat stelt Biggie in staat om klanten te ondersteunen bij al hun media-uitdagingen en omnichannelvoorstellen. In België leidde dit alles niet tot overnames, maar wel tot een strategie van samenwerking met externe partners om aldus hetzelfde doel te bereiken.
Dankzij deze flexibele en wendbare full-service strategie kunnen onze interne experts het meest geschikte team samenstellen om aldus aan de verwachtingen van elke klant te voldoen.
Laten we het hebben over het thema op de volgende MM Tech Club. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen in digitale marketing?
Dat is onomstotelijk de targeting en meting van campagnes. De markt is nog niet klaar voor dit post-cookiestijdperk, dat nochtans onafwendbaar is, ondanks de recente beslissing van Google. Deze beslissing is zelfs problematisch en gevaarlijk. Het risico bestaat dat de sensibilisering van adverteerders en de voorbereidingen van uitgevers verder worden vertraagd. Vandaag zijn we al beperkt tot het werken met de ongeveer 40% van het publiek dat nog steeds third party cookies gebruikt, maar dit percentage daalt met de dag. Contextuele oplossingen bestaan, maar ze zijn nog niet erg overtuigend.
Ook voor targeting bestaan er oplossingen zoals de ID’s. We zullen ze bespreken met de deelnemers aan het debat. Momenteel is er echter nog geen oplossing die er echt uitspringt. Bijgevolg blijven walled gardens zoals Meta, TikTok en Amazon populair. De meeste uitgevers werken in hun hoekje terwijl een gemeenschappelijke wereldwijde oplossing adverteerders echte toegevoegde waarde zou bieden, zowel voor targeting als voor het meten van digitale campagnes.
Wat hopen jullie te bereiken door deel te nemen aan dit debat?
We willen de markt sensibiliseren rond de urgentie van de situatie, vooral gezien de huidige multichanneltrend. Video kent een sterke stijging, vooral met Connected TV (CTV), net als DOOH en digitale audio; we hebben oplossingen nodig om deze multichannelcampagnes op de juiste manier aan te pakken en te meten. Dit vereist een mobilisatie van de spelers, bij voorkeur met een gemeenschappelijke oplossing, maar ook trainingsinspanningen zodat onze klanten zich bewust worden van de uitdagingen in dit nieuwe tijdperk.
Dit debat is een manier om het onderwerp te bespreken met relevante sprekers die hun expertise willen delen. Kortom, een evenement dat je niet mag missen.
MM Tech Club, dinsdag 10 september, 18u, TheMerode
Naast Catherine Hubaut zullen Marc Bresseel (CEO Utiq), Michael Froment (CEO Commanders Act) en François-Xavier Le Ray (general manager Frankrijk & BeLux, The Trade Desk) aan het debat deelnemen.
Terwijl WARC onlangs bekendmaakte dat de AMA's (Alphabet, Meta en Amazon) alleen al op weg waren om 44% van de wereldwijde reclamebestedingen naar zich toe te trekken, wordt in de Verenigde Staten het totale aandeel van pure digitale spelers (exclusief de digitale extensies van traditionele media) geschat op 67%.
Dat blijkt uit de nieuwste analyse van de Amerikaanse markt door Madison & Wall, het adviesbureau van Brian Weiser, het voormalige hoofd van Intelligence bij GroupM (hij was verantwoordelijk voor de This Year Next Year-rapporten).
Volgens Madison & Wall is de invloed van pure players en platforms (+16%) op de “stevige” groei van de reclamebestedingen tijdens het tweede kwartaal een voortzetting van de afgelopen negen maanden, met “double digit” groeicijfers in bijna elk kwartaal (+9,6% in het tweede kwartaal).
Het bedrijf legt uit dat de huidige euforie in de reclamemarkt - digitaal althans – te verklaren valt door de gezonde economie van het land en de toegenomen uitgaven van FMCG-fabrikanten, wat vooral retail media en, meer in het algemeen, performance marketingsystemen ten goede komt.
Hoewel Weiser een lichte vertraging verwacht in de tweede helft van het jaar, zou de Amerikaanse reclamemarkt het jaar moeten afsluiten met groeipercentages tussen 7,2% en 10,5% (als politieke uitgaven worden meegerekend) om uit te komen op $397 miljard. Dit is meer dan een derde van de 1.000 miljard die door WARC wordt voorspeld.
Weiser tempert de heersende euforie echter door erop te wijzen dat ondanks de constante stijging van de digitale uitgaven, de traditionele media op het Open Web het nog steeds zwaar te verduren hebben.
Hij benadrukt ook dat adverteerders meer dan ooit de ROI van hun campagnes willen aantonen, met een focus op prestaties die de Salesmanship-aanpak, waar Orlando Wood het onlangs over had tijdens de “Get Together” van UMA en UBA, verder zou moeten versterken.
Maandag 23 September 2024
Zondag 22 September 2024
Woensdag 25 September 2024
Donderdag 26 September 2024
Dinsdag 24 September 2024
Zoeken
Op zoek naar iets ?
Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.
Artikel voorbehouden aan onze leden
Al een MM-account ?
Vragen ?Nog geen lid van MM ?
Krijg gedurende een maand gratis toegang tot al onze digitale content.
BedrijfsabonnementNEEM CONTACT MET ONS OP
MEDIA MARKETING
MARCOM WORLD SRL
Av Herrmann Debroux 54
1160 Bruxelles - Belgique
Tel : 02 372 21 30
E-mail : info@mm.be
CEO
Serge De Schryver
General Manager
Fred Bouchar
Chief Editor
Damien Lemaire
Chief Editor
Griet Byl
Sales & Client Director
Margaux De Schryver
Journalist
Bart Cattaert
Edit your dashboard
Voeg een "Watcher" toe
Voeg een "Watcher" toe
U kunt een watcher eenvoudig toevoegen door een of meer trefwoorden in te vullen.
Elke dag van de week wordt er een e-mail naar u verzonden met het laatste nieuwsberichten dat beantwoorden aan uw Watchers.
Artikel voorbehouden aan onze leden
Nog geen lid van MM ?
Krijg gedurende een maand gratis toegang tot al onze digitale content.
BedrijfsabonnementDaily | Freemium access |
5 x week | MM e - News |
1 x week | MM Brunch |
1 x week | MM Tech |
10 x year | MM Best of Research |
10 x year | MM Blue |
4 x year | MM Magazine (digital) |
Cookies
Door het raadplegen van deze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies die jouw ervaring, de werking en het aantal bezoekers van onze website meet. Meer info