Fr

Campaigns

LDV United/CM Gezondheidsfonds : "Het niet-zo geheime dagboek"

Woensdag 20 Maart 2024

LDV United/CM Gezondheidsfonds :



In Vlaanderen staan zo'n 69.000 jongeren op de wachtlijst voor psychologische hulp en het kan tot een jaar duren voor ze die daadwerkelijk krijgen. Dat is veel te lang, volgens het CM Gezondheidsfonds. Daarom is het in samenwerking met LDV United een sensibiliseringscampagne gestart om de problematiek op de politieke agenda te krijgen.

Vorig jaar lanceerden auteur Hind Eljadid en het CM Gezondheidsfonds een oproep aan jongeren met psychische problemen om fragmenten uit hun dagboeken te delen.

Geïnspireerd door deze fragmenten schreef Hind Eljadid ‘Het niet-zo-geheime dagboek’, een kortverhaal geïllustreerd door Fatima-Zahra Eljadid. Daarin maken we kennis met Amal, een 16-jarig meisje dat te lang moet wachten op psychologische hulp. Het boek werd gedrukt op 8.000 exemplaren en zal worden uitgedeeld in Vlaanderen en Brussel, en aan politici.

De lancering en verspreiding van het boek werden ondersteund door Hind Eljadid die een fragment van één minuut voorlas op de belangrijkste radiozenders. Dit werd gevolgd door een gerichte affichagecampagne.
Assets :
Credits :
Client: CM Gezondheidsfonds
Contacts: Tom Vrancken, Joke Willemsen, Clara Vanmuysen
Agency: LDV United 
CD: Stef Selfslagh, Dries De bruyn, Yannick Schoch, Wesley Kuystermans 
Creative team: Manon Penné, Vivienne Mak, Isah Waes
Strategy: Thomas Eyskens, Dennis Vandewalle, Floris Adriaenssens
Account Team: Hanne Stoppie, Tom Thijs, Julie Meirlaen, Elise Crispeels, Isah Waes
Design: Jeff Uten
Motion + DTP: Stijn Voeten, Sandra Wulffaert 
Sound production: Raygun