Fr

BRANDS

Eerste EuroFoodArt triënnale loopt op zijn einde

Woensdag 31 Januari 2024

Sopexa kondigt aan dat de campagne ‘EuroFoodArt 1’ op 31 januari wordt afgesloten, na drie jaar van intensief promotie voeren.

De campagne werd medegefinancierd door de Europese Unie en het Apaq-W in ons land en had als doel de Europese knowhow te promoten via producten met Beschermde Oorsprongsbenaming (BOB) en Beschermde Geografische Aanduiding (BGA) in België, Frankrijk en Italië.

Er werden maar liefst 11 Waalse BOB’s en BGA’s geïntegreerd in de campagne. In de drie landen werden wijnen, kazen, charcuterie, visbereidingen, patés en aardappelen van bij ons gepromoot.

In België kreeg de campagne een budget van 1,072 miljoen euro, verspreid over drie jaar, om de Waalse knowhow te promoten. Ze wist aldus ruim 2,5 miljoen consumenten en meer dan 100.000 gastronomische professionals te bereiken.

Archief / BRANDS