Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Happiness brengt brood op de plank voor Albert Heijn

Zondag 1 September 2024

Happiness brengt brood op de plank voor Albert Heijn

In Vlaanderen vertrekt meer dan 10% van de kinderen regelmatig naar school met een lege brooddoos. Dat zijn meer dan 200.000 scholieren die zich moeilijk kunnen concentreren en twee leerlingen per klas die met een lege maag achter hun bank zitten. Te veel, vinden Albert Heijn en Happiness die besloten te zorgen voor brood op de plank om deze plaag aan te pakken.

 
“Volgens een onderzoek van Universiteit Gent en het Vlaams Instituut Gezond Leven is de brooddoos van Vlamingen niet altijd gevuld met gezonde voeding”, zegt Els Lagrou, head of marketing bij Albert Heijn. “In lijn met ons beleid om iedereen toegang te geven tot betere voeding, lanceren we aan het begin van het nieuwe schooljaar een grote actie die het hele jaar door loopt: die biedt bruin volkorenbrood voor € 0,99 in plaats van €1,65! Een bewuste keuze, want volkorenbrood is niet alleen gezonder, maar ook lekkerder.”
 
Maar er is meer. De supermarktketen sloot zich ook aan als partner van de ‘Dag van de Volle Brooddoos’, een jaarlijkse sensibiliserings- en inzamelactie georganiseerd door Kinderarmoedestichting Pelicano. Bedoeling: duizenden Vlaamse kinderen van wie de ouders niet genoeg geld hebben om hun kroost een volle brooddoos mee te geven, te eten geven.
 
Op 6 september doneert Albert Heijn gedurende twee weken de gulle giften van zijn klanten aan Stichting Pelicano. Dat gebeurt direct in de winkel, online via een speciale landingspagina of via een QR-code op de huisfolder.
 
“Een brood voor nog geen euro, da's een brood voor iedereen“, aldus de aanpak die we gedefinieerd hebben om de aandacht te vestigen op de actie”, zegt Geoffrey Hantson, chief creative officer van Happiness.
 
“De boodschap werd opnieuw overgebracht met de hulp van het sympathieke team van ‘De Wereld in het Kleijn”’, voor de gelegenheid in het gezelschap van componist Jaan Hantson en zangeres Amélie, die samen het campagnelied ‘Brood voor iedereen’ schreven. Alles gebeurde volgens het boekje. De muziek- en zangopnames vonden plaats in een echte studio en vervolgens werd er een echte videoclip gedraaid.
 
Alles is zoals gebruikelijk te zien en te horen op het platform dewereldinhetkleijn.be, waarnaar onvermoeibaar traffic wordt gegenereerd door tv- en radiospots, OLV en OLA en SoMe.
Assets :
Credits :
Client: Albert Heijn 
Head of Marketing Albert Heijn: Els Lagrou 
Head of Reputation Albert Heijn: Ann Maes 
Brand Manager Albert Heijn: Witse Van Rillaer, Lauren Vanderstukken
Digital Content Manager: Sarah Steemans
Agency: Happiness 
CEO: Karen Corrigan
Managing Director: Hans Smets 
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Katrien Bottez
Strategic Director: Frans Cuypers 
Publishing Director: Wesley Roeland 
Account Management: Sien Vrebos, Raphaël Naudts 
Concept provider: Jozefien Van Den Broeck & Simon Van Rysseghem
Scriptwriter: Koen Van Impe, Jozefien Van Den Broeck & Simon Van Ryssegh
Director: Koen Van Impe
Content provider: Jarne Eetesonne & Manuel De Vos, Wesley Roeland, Khuslen Tsogbadral
Head of Motion: Remke Faber
Editing: Remke Faber, Simon Schuurman
Motion designer: Simon Schuurman, Andrey Brunkowski
Head of Design: Dries Lauwers
Design: Dries Lauw, Karel Chanterie
DTP: Loïc Lenoble
Copywriter: Dee Verwaetermeulen
Chief Technologist Officer: Thomas Colliers
Website development: BLISS Interactive
Production: BLISS Content - Arthur De Wachter, Bart Vande Maele ​
​Lead producer: Arthur De Wachter
Assistant Producer/Location manager: Francis Bosschem ​ 
Assistant Producer: Bart Vande Maele
DOP: Thomas Fadeux
1st AC: Lars Baert
2nd AC: Clément Protin
First AD: Miki Beddeleem
Color grading film: Xavier Dockx 
Gaffer: Dieter De Bock
Make-up & Styling: MUSA
MUA: Sarah De Schepper & Sarina Mannaert
Stylist: Nele Van den Broucke
Fotograaf: Steven Hendrix
Music Artist: Jaan Hantson
Sound Production: Raygun